در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم تأکید شد
در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم بر تلاش همگانی برای حل مشکلات بهداشت و سلامت شهر مقدس قم به عنوان ام‌القرای جهان تشیع تأکید شد.
کد خبر: ۳۳۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ 22 November 2016
به گزارش تابناک قم، کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم ظهر امروز با حضور فعالان عرصه بهداشت و درمان در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه با حضور مدیران استان وضعیت بهداشت و درمان و برنامه های لازم برای ارتقاء این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسعود جعفر اسماعیلی، معاون مرکز بهداشت استان قم با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوآنزا گفت: افراد باید توصیه‌ها و موارد بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: کودکان زیر 6 سال و سالمندان بیش از همه در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزا هستند، بنابراین باید مراقبت‌های لازم از آنها صورت گیرد.

محمدمهدی رفیعی، مدیر کل دامپزشکی استان قم با اشاره به مشکل سگ‌های ولگرد در استان گفت: کمیته‌ای برای جمع‌آوری زنده این سگ‌ها تشکیل شده تا از خطرات احتمالی در این زمینه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای مرغی دوره‌های آموزشی برگزار شده و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

ابوالفضل ایرانی‌خواه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با تأکید بر عزم همگانی در زمینه مقوله بهداشت و درمان گفت: همه ارگان‌ها و نهادها در این زمینه باید عزمی راسخ داشته باشند و خدمت در قم را به عنوان ام القرای جهان تشیع مهم بدانند.

وی خاطرنشان کرد: دولت در زمینه برطرف کردن مشکلات بهداشت و درمان استان با عزم جدی وارد شده تا این مشکلات به حداقل برسد.

احد جمالی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پیگیری مشکلات بهداشتی و درمانی استان قم گفت: احداث بیمارستان‌ها می‌تواند منشأ تغییرات بزرگ باشد که در این بخش باید شاهد اقدامات چشمگیر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قم از نظر مذهبی دارای جایگاه والایی است، بنابراین باید نهایت تلاش صورت گیرد و همه ارگان‌ها دست به دست یکدیگر دهند تا مشکلات حوزه بهداشت و درمان کاهش پیدا کند و شاهد شکوفایی در این عرصه باشیم.

معاون سیاسی  امنیتی استاندار قم ضمن تقدیر از خدمات وزیر بهداشت گفت: با وجود مشکلات اقتصادی شاهد هستیم، با استفاده از تمام توان برای پیشبرد اهداف سلامت گام برمی‌دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار