پس از حدود 48 ساعت اضطراب و نگرانی زائران؛ از صبح امروز آرامش به این گذرگاه مرزی بازگشت و ورود زائران به پایانه به آرامی در حال انجام است.
کد خبر: ۳۳۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 18 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شب گذشته تا سحر خروجی مهران با ازدحام بی سابقه زائران شلوغ ترین و التهاب ترین زمان را در روزهای اخیر پشت سر گذاشت.
 
حضور ده ها هزار نفری زائران برای خروج از مرز و ورود به خاک عراق با وجود گستردگی جمعیت در حالی بود که عراق مرز زرباطیه را به روی زائران و پذیرش آنان از صبح دیروز بسته است.
 
اجتماع هزاران نفری این زائران که مشتاقانه در انتظار بازگشایی مرز بودند باعث بروز مشکلاتی شد که برای ساعت هایی فعالیت های عادی پایانه مرزی را دچار وقفه کرد.
 
زائران پس از ساعت ها انتظار و سرگردانی در مرز بدنبال اطلاع رسانی مقام های انتظامی و مرزبانی مبنی بر بستن شدن مرز از سوی عراق بتدریج با هدایت ماموران و پلیس به بیرون از محوطه پایانه مرزی مهران هدایت شدند.
 
بدنبال آن بسیاری ار زائران که خروج از مرز مهران را غیر ممکن می دانستند راهی مرزهای جنوبی چذابه و شملچه شدند.
 
اکنون آرامش کامل در پایانه مرزی مهران حکمفرماست و روند بازگشت زائران از سفر عراق در کمال نظم و سهولت به صورت قانونی جریان دارد.
 
از بامداد امروز تا ساعت هفت و 30 دقیقه صبح جمعه 55 هزار زائر وارد کشور شدند و پیش بینی می شود تا پایان امروز بیش از 70 هزار زائر دیگر نیز وارد کشورمان شوند البته این آمار هر چه به اربعین نزدیک تر می شود، افزایش خواهد داشت.
 
به گفته جانشین ستاد اربعین استان ایلام، 2 هزار نفر از زائران دارای روادید و مدارک قانونی که به مرز مهران برای خروج از کشور سفر کرده بودند به مرزهای جنوبی انتقال داده شدند.
حسین کلانتری گفت: جا بجایی این افراد با استفاده از اتوبوس و به صورت رایگان انجام شد.
 
وی اعلام کرد: در صورت ورود زائران دارای روادید و گذرنامه به پایانه مرزی مهران در ساعت های آینده آمادگی کامل برای انتقال رایگان آنان به مرزهای چذابه و شملچه وجود دارد.
 
اکنون آرامش کامل در پایانه مرزی مهران حکمفرماست و روند بازگشت زائران از سفر عراق در کمال نظم و سهولت به صورت قانونی جریان دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار