مسؤول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران با اشاره به حضور گردشگران خارجی در اربعین حسینیه ایران گفت: بیش‌از هزار بسته فرهنگی در بین زائران خارجی اربعین در یزد توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 18 November 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدحسن حسینی  اظهار داشت: با هدف تکریم گردشگران خارجی در اربعین و آشنایی آن‌ها با ابعاد قیام اباعبدالله بیش از هزار بسته فرهنگی به صورت کتابچه با محتوای زیبای‌هایی از اسلام و ترویج آموزه‌های مذهبی در بین آن‌ها توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: این بسته‌های فرهنگی و کتابچه‌های اهدایی بیانگر فلسفه  قیام عاشورا و معرفی جاذبه‌های عزاداری یزد و آداب و رسوم مسلمانان و شیعیان است همچنین کتابچه‌های دعا و زیارات نیز در این بسته فرهنگی دیده شده است.

مسؤول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران با اشاره به توجه و علاقه خاص گردشگران به حضور در این آیین‌ها و مراسم عزاداری یزد عنوان کرد: اقدام یزد در زمینه توزیع بسته‌های فرهنگی مورد توجه سایر استان‌ها نیز قرار گرفته و مسؤولان استان‌های دیگر هم به نوعی با الگوبرداری از این حرکت در این زمینه گام نهاده‌اند.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه را بهره‌مندی از روحانیون و کارشناسان مذهبی مسلط به زبان‌های خارجی در این دهه برشمرد و اظهار داشت: در طول ماه محرم و صفر نیز روحانیون و کارشناسان مسلط به زبان‌های خارجی در بین گردشگران حضور داشتند که با زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و چینی به تبلیغ دین و ترویج اسلام می‌پرداختند.

حسینی با تاکید بر گرامیداشت اربعین حسینی (ع) در بین مردم مسلمان ایران اضافه کرد: این آیین نمادی از انسجام بین مسلمانان جهان است که از کشورهای مختلف در این ایام سوگواری شرکت می‌کنند و یا در کشورهای خود برپا می‌دارند که با این رویکرد نیز از حضور کارشناسان و روحانیون بهره خواهیم برد.

وی از دیگر اقدامات در این زمینه را حضور گردشگران در مراسم پخت غذای نذری، بازدید از حسینیه‌های معروف و هیات‌های سینه‌زنی ‌و زنجیرزنی در نقاط مختلف استان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در برخی نقاط نیز آیین نخل برداری و اجرای تعزیه روز عاشورا برگزار می‌شود، گردشگران در این آیین نیز حضور خواهند داشت و با ثبت تصاویر خود در ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی تاثیر خواهند داشت.

مسؤول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران با اشاره به رشد دوبرابری گردشگران خارجی در شرکت در آیین‌های ماه‌های محرم و صفر اضافه کرد: نزدیک به هزار و 300 گردشگر خارجی در قالب تورهای مذهبی در این ایام در کشور حضور داشتند که در دهه آخر صفر نیز این حضور چشمگیر خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار