طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی بز و گوسفند به منظور کنترل وپیشگیری بیماری تب برفکی گوسفند وبز به صورت رایگان در استان یزد بزودی اجرا می شود .
کد خبر: ۳۲۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 16 November 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل دامپزشکی استان یزدگفت : به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی و جلوگیری از وقوع تبعات سوء این بیماری در صنعت دامپروری و حفظ منابع دامی، طرح سراسری و رایگان واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز در استان یزد از اول آذر ماه در واحدهای روستایی و عشایری توسط  بیست وهشت اکیپ بخش دولتی و خصوصی اجرا می‌شود که در طی آن بیش از چهارصد  هزار راس گوسفند و بز واکسینه خواهند شد.

 دکتر علی‌اکبر حداد‌زاده افزود بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری های ویروسی واگیر دام گاو، گاومیش، گوسفند و بز  در صورت وقوع و اپیدمی، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‌سازد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی  تب شدید، ایجاد تاول بر روی دهان و سم دام و کاهش شدید تولیدات دام را جزو بارزترین علائم بیماری تب برفکی دانست و گفت: در صورت مشاهده کانون های بیماری به منظور جلوگیری از شیوع آن، ضمن اطلاع به شبکه دامپزشکی محل و ضد عفونی جایگاه، باید از تردد بی مورد افراد به محل دامداری و حمل و نقل دام خودداری نمود. همچنین بعد از انجام واکسیناسیون تا حداقل دوهفته لازم است هیچ گونه جابجایی دام صورت نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار