خردسال ترین زائر پاکستان اربعین حسینی هنگام عزیمت مادرش به عتبات عالیات در بدو ورود به ایران در میرجاوه سیستان و بلوچستان چشم به جهان گشود و قشنگ ترین تصویر از اوج عاشقی و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان را به نمایش گذاشت و نامش را یه برکت این ایام زینب نهادند.
کد خبر: ۳۲۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱ 14 November 2016
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مادر این نوزاد از زائران پاکستانی است که قصد دارد با طی مسیر از سیستان و بلوچستان و رسیدن به کربلا در باشکوه ترین تجمع انسانی در اربعین شرکت کند.
فریبرز راشدی افزود: مقارن ظهر روز گذشته این مادر هنگام ورود به ایران دچار درد زایمان شد که به وسیله نیروهای بهداشتی درمانی این دانشگاه مستقر در میل 72 بلافاصله با آمبولانس به مرکز تسهیلات زایمانی منتقل شد که در مسیر انتقال این نوزاد دختر در آمبولانس متولد شد.
وی با بیان اینکه حال عمومی مادر و کودک مناسب است گفت: مادر این نوزاد پس از تولد به دلیل عشق و ارادت به حضرت زینب(س) نام وی را زینب نهاد تا به گفته وی ادامه دهنده راه بزرگ بانوی صحرای کربلا حضرن زینب کبری (س) باشد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه و اروپا و نیز کشور عراق و قلب زمین یعنی کربلا است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی درهای این استان به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستان در راه رسیدن به سر منزل مقصود و زیارت معشوق پا بر خاک ایران اسلامی گذاشته و گاه شبی را در استان سیستان و بلوچستان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت به آنان دست ندهد.
بر اساس آمارهای اعلام شده در چند روز گذشته افزون بر 23 هزار زائر پاکستانی عتبات عالیات و اربعین حسینی وارد سیستان و بلوچستان شده و پس از استراحتی کوتاه در زائرسرا و موکب های مستقر در مسیر مرز میرجاوه و زاهدان حرکتشان به سمت کربلا را آغاز کرده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار