سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: 37 خبرنگار چینی از شبکه‌های مشهور چین در قالب یک تور گردشگری به منظور آشنایی بیشتر با استان یزد به این دیار سفر کردند.
کد خبر: ۳۲۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 06 November 2016

به گزارش تابناک یزد،مصطفی فاطمی اظهار داشت: نخستین تور خبرنگاران چینی شامل شبکه‌های خبری، اجتماعی و تلویزیونی این کشور از چهار استان لینگ ‌چیا، شنلی، چینک‌های و کنسو به عنوان پیام‌آوران صلح‌، امنیت و آرامش به یزد سفر کردند.

وی افزود: این تور گردشگری که پیام‌آور صلح و دوستی است، ترکیبی از 37 خبرنگار شبکه‌های مختلف خبری چین هستند که با خودرو از چین حرکت کرده و پس از ورود به کشور از استان اردبیل و جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید و سپس از استان‌های تهران، اصفهان و یزد نیز بازدید کردند.

فاطمی عنوان کرد: این گروه در ادامه سفر‌ خود از استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان بازدید می‌کنند و سپس از طریق مرز پاکستان و گذر از کشور هندوستان به کشور خود باز می‌گردند.

وی بیان کرد: این تور بزرگترین تور آشناسازی خبرنگاران چینی شامل خبرنگاران تلویزیون ملی و وب سایت‌های دولتی، رادیو و تلویزیون خنگونگ، شبکه‌های ماهواره‌ای استان‌های شی اِن، چینگ های، لانگو، نی اِگ شیا، راسیو، روزنامه دیلی چین، روزنامه خلق، صدا و سیمای دولتی و وب سایت‌های خبری است در سفر یک‌روزه خود از بافت تاریخی، مسجد جامع کبیر، باغ جهانی دولت آباد، پایاب قنات زارچ، زندان اسکندر، قبه دوازده امام، آتشکده و دخمه زرتشتیان و باغ صدری تفت بازدید کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار