مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: همزمان با دیگر نقاط کشور آخرین بخش از مطالبه های گندم کاران این استان به میزان سه هزار و 410 میلیارد پرداخت شد.
کد خبر: ۳۲۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 31 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران سلیمان پور روز دوشنبه اظهار کرد: با پرداخت این مبلغ، همه مطالبه کشاورزان استان ایلام در سال زراعی 95 - 94 بابت خرید گندم تضمینی پرداخت شد و کشاورزان گندم کار هیچ طلبی در خصوص این محصول ندارند.

وی افزود: در این سال زراعی به علت میزان قابل توجه کشت و برداشت گندم این شرکت با همکاری اداره کل تعاون روستایی استان در مجموع اقدام به خرید 265 هزار تن گندم دروم و معمولی از کشاورزان کرد.

سلیمان پور یادآور شد: از این میزان گندم برداشت شده حدود 80 هزار تن گندم معمولی بعنوان مصرف سالیانه ذخیره و مابقی این محصول در قالب گندم مازاد بتدریج به دیگر نقاط کشور ارسال می شود.

وی افزود: در سال زراعی 95 - 94 باتوجه به حجم قابل ملاحظه و زیاد کشت و برداشت گندم سیلوهای ذخیره سازی به ویژه در مناطق جنوبی استان با مشکل کمبود فضا مواجه شدند لذا برای سال زراعی جاری و قبل از آغاز فصل برداشت در صدد افزایش حجم ذخیره سازی سیلوها هستیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: این شرکت در قالب پروژه های توسعه ای و جدید و با کمک بخش خصوصی در صدد افزایش 100 هزار تنی ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای استان در شهرستان های جنوبی استان است.

125 هزار هکتار از اراضی استان ایلام در سال زراعی 95 - 94 زیر کشت گندم رفته بود که از این مقدار 44 هزار هکتار اراضی آبی و 81 هزار هکتار اراضی دیم بوده است.

در مجموع از 265 هزار تن گندم معمولی و دروم خریداری شده از کشاورزان این استان 198 هزار تن را گندم معمولی و 67 هزار تن را نیز گندم دورم تشکیل داد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار