کد خبر: ۳۲۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 31 October 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل راه‌آهن یزد با اشاره به این‌که روزانه بیش از 100 قطار مسافربری و باری از محدود اداره‌کل راه‌آهن یزد تردد می‌کنند،‌ از تردد روزانه بیش از 13 هزار مسافر در خطوط ریلی یزد خبر داد.

«سیدمصطفی داودی» با اشاره به این‌که راه‌آهن یزد از نظر رتبه در حوزه حمل بار رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است،‌ اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال در راه‌آهن  یزد حدود هفت و نیم میلیون تن بار حمل شده است.

وی افزایش بیش از 16 درصدی حمل بار به نسبت برنامه سال گذشته در راه‌آهن یزد را از دستاوردهای اخیر این حوزه در استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه مسافر، در یک شبانه‌روز تقریباً 31 رام قطار مسافربری از محدوده استان یزد عبور می‌کند. 

داودی با بیان این‌که استان یزد در مرکزیت کشور قرار گرفته است،‌ گفت: هرگونه خللی در راه‌آهن یزد کل خط ریلی کشور را دچار مشکل می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن یزد افزود: پرسنل راه‌آهن یزد روزانه نسبت به راهبری و هدایت 100 تا 110 قطار مسافربری و باری که در محدوده استان یزد رفت و آمد دارند خدمات ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: از تعداد کل قطارهایی که از راه‌آهن یزد عبور می‌کنند، 31 قطار مسافربری و بیش از 80 قطار باری هستند.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که پرسنل راه‌آهن در 24 ساعت شبانه‌روز، در 365 روز سال در حال ارائه خدمت به مردم هستند،‌ اظهار کرد: امسال در تاسوعا و عاشورای حسینی برای نخستین بار در راه‌آهن یزد بیش از 500 واگن بارگیری و حمل شد.

داودی روزانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که روزانه بیش از 13 هزار مسافر توسط 31 رام قطار مسافربری در محدود اداره‌کل راه‌آهن یزد تردد می‌کنند که از این تعداد هشت رام از این قطارها که هم‌اکنون به شش رام کاهش یافته به مقصد و مبدأ یزد هستند.

وی با بیان این‌که روزانه بیش از 3000 مسافر با قطارهایی که دارای مبدأ و مقصد یزد هستند در این استان جابه‌جا می‌شوند، گفت: تعمیر و بازسازی اساسی خط ریلی محدود اداره‌کل استان تنها علت حفظ یک رام قطار ترنست(قطار سریع‌السیر) در این اداره‌کل است.

مدیرکل راه‌آهن یزد ایمن بودن خط آهن ریلی را از ویژگی‌های مسافرت‌های ریلی دانست و گفت: به‌علت تعدد عبور و مرور قطارهای مسافربری و باری از محدوده استان یزد، این اداره‌کل به‌منظور تأمین سلامت و ایمنی لازم مجبور به کاهش سرعت سیر در برخی از نقاط شده، تا جایی که سرعت قطار ترنست را از 150 کیلومتر در ساعت به 100 کیلومتر کاهش داده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که پرسنل راه‌آهن تقریباً سه تا چهار ساعت برای تعمیر و مرمت اساسی خط ریلی زمان بدون توقف نیاز دارند،‌ خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر کدام از استان‌ها در زمان‌های مختلف یکی از قطارهای خود را از مسیر خارج کردند تا همکار ما در راه‌آهن یزد فرصت مناسب برای بازسازی خطوط مختلف ریلی در این استان را داشته باشند.

داودی با اشاره به وجود شایعاتی مبنی بر حذف دائمی قطار ترنست در استان یزد، افزود: قطار ترنست یزد در تاریخ یکم دی ماه به خط ریلی استان برمی‌گردد.

وی حذف قطارهای اتوبوسی شب‌رو و جایگزین کردن واگن‌های خواب را یکی از اقدامات شاخص اداره‌کل راه آهن یزد در سه ماه اخیر دانست و یادآور شد: تعویض واگن‌های خواب و جایگزین واگن‌های چهار تخته جدید در دستور کار جدی راه‌آهن یزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار