دومین مانور آمادگی مقابله با بلایای طبیعی ویژه سالمندان ساکن در مراکز نگهداری استان ایلام و مرکز سالمندان آرامش شهرستان ایوان برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 27 October 2016
دومین مانور آمادگی مقابله با بلایای طبیعی ویژه سالمندان ساکن در مراکز نگهداری استان ایلام روز چهارشنبه در مرکز سالمندان آرامش شهرستان ایوان برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام؛ در این مانور که فرماندار ایوان، اعضای ستاد مدیریت بحران و جمعی از مسئولان محلی نیز حضور داشتند پس از اعلام وقوع زلزله فرضی، سالمندان و پرسنل مرکز عملیات پناهگیری، امداد و نجات، ارزیابی خسارت، انتقال مصدومان به چادرهای تریاژ و اسکان آنها را تمرین کردند.

مدیرکل بهزیستی ایلام در حاشیه این مانور گفت: نخستین مانور آمادگی مقابله با بلایای طبیعی در مرکز نگهداری معلولان دره شهر هفته گذشته برگزار شد و امروز نیز در این مرکز دومین مانور اجرا شده است.

فرهاد قیصربیگی تاکید کرد: ارائه این آموزش ها تنها مختص مراکز نبود و سعی داریم آموزش های آمادگی مقابله با بلایای طبیعی به سمت خانوارهای مددجویان هدایت شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت های جسمی معلولان و سالمندان اجرای این مانور و آشنایی آنها با نحوه پناهگیری در زمان وقوع حوادث طبیعی با هدف کاهش تلفات جانی و نقص جسمی آنها ضرورت دارد.

قیصربیگی تاکید کرد: این مانور با مشارکت دستگاه های مختلف برگزار و برای اجرای آن، ابتدا محتوای آموزشی از طریق اعضای تعیین و آموزش های لازم برای مراکز و جامعه هدف ارائه و سپس اجرا شده است.

وی از تشکیل سه کمیته تدوین محتوای آموزشی، اطلاع رسانی و آموزش و اجرایی از سوی بهزیستی برای اجرای این مانور در استان ایلام خبر داد.

به گفته معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام، این مانور با مشارکت اعضای شورای هماهنگی بحران شهرستان ایوان از جمله جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی، شهرداری، راه و شهرسازی و آتش نشانی برگزار شد.

25 هزار نفر در استان 595 هزار نفری ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 12 هزار نفر دارای معلولیت هستند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار