در پی برگزاری جشنواره صلح و وحدت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: ارزشهای مشترکی میان همه ادیان وجود دارد که صلح و وحدت یکی از آنهاست.
کد خبر: ۳۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 06 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمد علی طالبی در جشنواره صلح و وحدت ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی در محل پردیس مارکار افزود: ما خوشحالیم میزبان جشنواره ای با شعار صلح و وحدت کودکان در استان یزد هستیم که امروز سومین مرحله از این جشنواره برگزار شده است.


وی تصریح کرد: ایران عزیز ما در کنار همه ویژگیهای خوبی که دارد جایی برای زندگی مسالمت آمیز همراه با رفاقت و دوستی نیز هست.

طالبی خاطر نشان کرد: یزد شهر گفتگو، وحدت، تعامل و مدارای مذهبی که در آن ادیان مختلف در کنار هم و با تعامل با یکدیگر زندگی بسیار خوبی را در گذشته داشته و هم اکنون نیز دارند و این مایه افتخار ماست که استان یزد دارای چنین ویژگی مثبت در درون خود است.

وی در ادامه گفت: اعتقاد ما این است که این تعاملی که وجود دارد متاثر از اسلام عزیز در معنای واقعی خود است که موافق ارزشهای الهی و مشترک ادیان است و شرایط را برای زندگی همه در کنار هم فراهم کرده است.

این مسوول افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی متاثر از ارزشهای اسلامی ، از ادیان الهی نام برده و فرصتهایی را در اختیار پیروان ادیان گذاشته است و در حقیقت این ظرفیت را ایجاد کرده تا همه پیروان ادیان الهی در کنار هم زندگی خوبی را داشته باشند.

وی در پایان اظهارداشت: ما امیدواریم این گونه برنامه های مشترک ضمن تقویت وحدت، انسجام ، پیام صلحی از جانب کودکان ایرانی از اقوام و مذاهب مختلف به جهانیان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار