مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد از اعتیاد به عنوان مادر همه آسیب‌های اجتماعی یاد کرد.
کد خبر: ۳۱۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 23 October 2016

به گزارش تابناک یزد،مجید جوادیان‌زاده  در جلسه کمیته پایش سلامت استان یزد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال جاری بر مقوله آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر چهار مورد از آسیب‌های اجتماعی تاکید ویژه داشتند که یکی از آنها اعتیاد است.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد مادر همه آسیب‌های اجتماعی است، بیان کرد: اعتیاد یک بیماری است و مختص و ویژه یک یا دو استان نیست و لازم است همه استان‌ها با اجرای برنامه‌های مشترک از گسترش و شیوع این بلای خانمان‌سوز جلوگیری کنند.

جوادیان‌زاده خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از اعتیاد نیاز به آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی وجود دارد زیرا بسیاری از افرادی که در این مسیر گرفتار می‌شوند و از تبعات منفی آن مطلع نیستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد با اشاره به ارتباط بسیار نزدیک اعتیاد و ایدز بیان کرد: ایدز در کشور ما به دلیل عدم آگاهی و ناشناخته بودن این بیماری شیوع پیدا کرد اما اکنون نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد این بیماری به شدت احساس می‌شود.

جوادیان‌زاده تاکید کرد: برپایی کارناوال‌ها، اجرای برنامه‌های هنری و استفاده از ابزار هنر می‌تواند در پیشگیری از بروز این بیماری بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش فارس، کارناوال ملی سلامت با هدف ارتقای سلامت و انگ‌زدایی از بیماری ایدز در دومین روز سفر خود وارد استان یزد شد و امروز در جلسه کمیته پایش ایدز استان یزد حضور یافت.

این گروه متشکل از هنرمندان تئاتر، دوچرخه‌سواران و در مجموع هنرمندان ورزشکار استان کرمان است که سفر خود را روز گذشته از کرمان آغاز کرده‌اند و امروز به یزد رسیده‌اند و از یزد نیز به سمت شهرهای اصفهان، کاشان، قم و تهران خواهند رفت.

حضور در جلسات پایش استان‌ها و شهرستان‌ها و اجرای نمایش خیابانی از مهم‌ترین برنامه‌های این گروه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار