معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، خواستار همکاری بیشتر فرمانداران و بخشداران برای جمع‌آوری آمار از مناطق مختلف استان یزد در قالب طرح سرشماری نفوس و مسکن 95 شد.
کد خبر: ۳۱۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 23 October 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی  در دیدار با قائم مقام اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن 95 استان یزد با تاکید بر اینکه استان یزد به آمارهای صحیح حاصل از سرشماری نیاز دارد، اظهار داشت: برگزاری سرشماری هزینه بالایی را در پی دارد و حداقل انتظار از اجرای این طرح ملی، استخراج آمار دقیق از وضعیت فعلی مناطق مختلف استان است تا در برنامه ریزی‌ها به عدالت نزدیک‌تر شویم.

وی اضافه کرد: ستاد سرشماری استان یزد باید صحت آماری را مبنای کار خود قرار دهد و همه رده‌های اجرای سرشماری اعم از فرمانداران، بخشداران و... موظف به همکاری در تحقق این مهم هستند.

قائم مقام اجرای سرشماری استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه آمار و اطلاعات سرشماری 95 تا حداقل پنج سال آینده، مبنای تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌های ملی و استانی است، بر صحت و دقت داده‌های آماری این طرح بزرگ ملی تاکید کرد.

محمدحمید فخرالدین بیان کرد: خوشبختانه اراده استان بر جمع‌آوری آمار صحیح از مناطق روستایی و شهری استان قرار گرفته و ستاد سرشماری استان نیز از این مهم عدول نخواهد کرد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ادامه داد: ستاد سرشماری استان یزد در مرحله حضوری سرشماری بر شهرستان‌های استان نظارت کافی را اعمال کرده تا آمار جمع‌آوری شده، از صحت برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز سرشماری حضوری 322 آمارگیر به درب منازل مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی مراجعه کرده‌ و در حال جمع‌آوری کدهای رهگیری یا اطلاعات خانوارها هستند.

فخرالدین با بیان اینکه عمده جمعیت استان یزد در مرکز استان و شهرستان یزد مستقر هستند و کمترین مشارکت ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی نیز مربوط به شهرستان یزد بوده است، بیشترین زمان آمارگیران در آمارگیری مرکز استان صرف می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار