کد خبر: ۳۱۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 22 October 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان يزد اعلام كرد: امسال طرح‌های چهارگانه رشد مدار پیشگیری در بیش از 40 درصد آموزشگاه‌های استان اجرا می‌شود." عباس دهقان" كه در نخستین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر سخن مي‌گفت، در اين رابطه افزود: هدف از اجرای این طرح‌‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در بین دانش‌آموزان، توانمندسازی اجتماعی، روانی دانش آموزان و افزایش قدرت سازگاری دربین دانش آموزان است.

وي در مورد اين طرح‌ها نيز تصريح كرد: آشنایی با این طرح‌ها در محور‌های "طرح مهارت‌های مراقبت از خود" ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، "طرح آموزش مهارت‌های مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی" در مقطع ابتدایی، "طرح مدرسه عاری از خطر" ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم و "طرح مدارس مراقب با رویکرد اجتماع محور" در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول برگزار می‌شود.

"محمدعلی شایق" ريیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان نیز افزود: اجرای طرح‌های چهارگانه در جهت افزایش قدرت سازگاری و انتخاب تصمیم های درست پیشگیری از رفتارهای پرخطر است.

وي گفت: این طرح‌ها شامل سرفصل‌هایی آموزشی است که در آن آموزش مهارت خلاقیت، تفکر انتقادی، حل مساله، ارتباط بین فردی، خودشناسی و مقابله با استرس آموزش داده می‌شود.

شايق افزود: خروجی‌هایی که مورد انتظار در کار گروهی مربیان و به صورت فعال انجام می‌شود، با اهداء کارت خود مراقب به دانش‌آموزان و نقش فعال آنها در عرصه مهارت‌آموزی مشخص و مشهود است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار