استاندار یزد در پیامی از شور و شعور حسینی جوانان، مردم دارالعباده و هیئت های عزاداری یزد در دهه نخست ماه محرم ، تاسوعا و عاشورای حسینی و روز 13محرم قدردانی کرد.
کد خبر: ۳۱۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 16 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در پیام خود آورده است: قیام کربلا نه تنها بعنوان یک فاجعۀ دلخراش بشری است که تجلی یک انفجار سوز ایمان و هدایت و تلؤلو معنویت و اخلاق عالی انسانی است .
وی ادامه داد: پیام سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) شور است و حماسه و صلابت و ایستادگی و خدامحوری و عاشورا تبلور عزت و شرف و آزادگی بشریت است.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: کدام دل است که از این حادثه شرحه شرحه نباشد و کدام خاطر است که در اندوه و درد غرق نگردد، این حادثۀ عظیم جان ما و حیات جامعۀ ما را از جاری محبت و ارادت لبریز ساخته و شخصیت ما را با خلق و خویی دگرگون رقم زده است.
'کدام گوشۀ میهن اسلامی است که در عزای حضرت حسین(ع) سیاه نپوشیده و خون از دیده نریخته باشد و نه تنها انقلاب اسلامی ما بارقه ای است از قیام حضرت حسین(ع) بلکه نهضت های آزادی بخش جهان از این سرچشمه جاری و از این خورشید منور شده است'.
' شور حسینی امروز به شعور حسینی تبدیل گشته و چه زیباست وقتی درک و فهم و شناخت ها و سبک زندگی ما رنگ حسینی بگیرد و چراغ هدایت و کشتی نجات عینیت پیدا کند'.
استاندار یزد آورده: دیار علم و ایمان دارالعبادۀ یزد در این ایام آکنده از حماسه و عشق و امواج شور و شعور بود چنان که عنوان درخشان و افتخار برانگیز حسینیۀ ایران بر تارک آن می درخشید و ایران اسلامی را و حتی جهانگردان خارجی را به اشک و شوق و تماشا و تامل کشاند.
'اینجانب ضمن عرض تسلیت مجدد برخود لازم می دانم از همه هیئت ها و دستجات عزاداری و مدیرانشان و از همه مداحان اهل بیت، نوحه خوانان و نوحه سرایان، مسئولان حسینیه ها، تکیه ها و مساجد و رسانه ها، روحانیان و آنهائی که مجالس روضه برپا داشته بویژه جوانان عزیز و دلباختۀ حضرت حسین(ع) که نقش آفرین این صحنه های بیدار کننده و جذاب و هماهنگی و انسجام مثال زدنی بودندکمال تشکر دارم'.
وی همچنین از نیروهای انتظامی، فرمانداران، بخشداران و سایر مسئولان و عموم مردم که مشارکت و همکاری داشته اند سپاسگزاری کرده است.
استاندار یزد تصریح کرد: هیئت های عزاداری امسال گام اول را در سیزده محرم برداشتند تا بجای عزاداری تحت پرچمهای محلی، تحت پرچم حسینیۀ ایران عزاداری نمایند و بتوانند الگویی ارائه دهند تا در سراسر کشور پیاده شود و از این طریق پیام رساتری به ملل محروم و تحت ستم بدهند.
'استقلال، آزادی و بهره مندی از نعمتهای الهی با اتحاد، انسجام و هم افزائی و آموختن از قیام حسینی میسر است و از طرف دیگر پیام خود را به استکبار جهانی منعکس سازند که دوران چپاولگری و قلدری و پایمال کردن حقوق ملل مستضعف رو به پایان است'.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار