کد خبر: ۳۱۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 11 October 2016


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان به مناسبت تاسوعا و عاشورا در این استان خبر داد.

مهدی مهرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم مومن و ولایت‌مدار ایران اسلامی در دهه نخست محرم هر سال با هدف زنده‌ نگاه داشتن نهضت عاشورای حسینی (ع) مراسم‌های متعدد و آئین‌های باشکوه عزاداری و سوگواری برگزار می‌کنند.

وی افزود: در شب‌های گذشته و به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، اکثریت مطلق مردم مسلمان و شیعه کشورمان با حضور در اماکن متبرکه، امامزاده‌ها، مساجد، حسینه‌ها، تکایا و هیأت‌ها این مراسم را برگزار می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: اگر چه بر اساس سنت‌های قدیمی، مدیریت هیأت‌ها و آئین‌های سوگواری و عزاداری را خود مردم انجام می‌دهند و مشکلی در این حوزه نداریم، اما لازم است که اقدامات و تمهیدات ویژه برای پیشگیری از حوادث را انجام دهیم.

مهرور گفت: بر همین اساس مدیریت بحران کشور پیش از فرارسیدن ایام سوگواری محرم و صفر، دستورالعملی را خطاب به ادارات کل مدیریت بحران استان‌ها صادر کرد که این موارد با ذکر جزییات به صورت کامل به استانداری، فرمانداران، بخشداری‌ها و نهادهای مرتبط ابلاغ شد.

وی بیان داشت: محور اصلی دستورالعمل فوق، انجام اقدامات پیشگیرانه در زمان برگزاری مراسم‌های عزاداری و حرکت دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی است و خوشبختانه با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی مربوطه، مدیران هیأت‌ها و هیأت امنای مساجد و حسینه‌ها و اماکن متبرکه، شاهد برگزار هر چه باشکوه‌تر مراسم دهه نخست محرم امسال بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: با توجه به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) و توجه به این موضوع که این دو روز در حقیقت برگزاری مراسم‌ها و آئین‌های معنوی و مذهبی به اوج خود می‌رسد، اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث غیر مترقبه انجام شده است.

مهرور افزود: از صبح امروز تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان مانند نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی ادامه داد: مدیریت بحران شهرستان‌ها نیز فعال و در آماده‌باش بوده و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای عزاداران، در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم به ویژه در حوزه پزشکی انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: در این دو روز بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و اورژانس استان البرز در آماده‌باش کامل قرار دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار