کد خبر: ۳۱۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 11 October 2016


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از اجرای طرح‌های ویژه کنترل ترافیک در تاسوعا و عاشورای حسینی در این استان خبر داد.

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله مردم شیعه و عاشق اهل بیت(ع) ایران در دهه نخست محرم مراسم‌های سوگواری و عزاداری حسینی برگزار می‌کنند.

وی افزود: این مراسم‌ها در قلوب ملت ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و به همین دلیل از ابتدای آغاز ماه محرم شاهد بودیم که روند ترافیکی شهرهای مختلف کشور از جمله در استان البرز و تردد در معابر عمومی و خیابان‌ها دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز تصریح کرد: پیش از آغاز ماه محرم نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی با هماهنگی مدیران هیأت‌ها و همچنین همیاران محرم، تلاش ویژه‌‌‌ای برای کنترل و کاهش ترافیک در استان البرز انجام داد که خوشبختانه نتایج و دستاوردهای خوبی به همراه داشت.

شریفی گفت: با این وجود باز هم شاهد بودیم که برخی از شهروندان با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موانعی را در جهت تسهیل تردد و رفت و آمد خودروها انجام دادند که تذکرات لازم به آنها داده شده است.

وی بیان داشت: از شهروندان انتظار داریم که در روزهای باقی مانده از دهه نخست محرم، همراهی لازم را با پلیس در جهت کنترل ترافیک داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های ویژه پلیس برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در روزهای عاشورا و تاسوعا اقدام به حرکت دسته‌های عزاداری در روز می‌کنند، لذا لازم بود که تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل ترافیک در دستور کار قرار گیرد که این مهم انجام شده است.

شریفی افزود: به همین منظور مسیر حرکت دسته‌ها در ظهر تاسوعا و به ویژه ظهر عاشورا و مکان استقرار آنها در معابر عمومی به طور کامل تنظیم و به اطلاع مدیریت هیأت‌ها و همیاران محرم رسیده است.

وی اظهار داشت: انتظار داریم که در این دو روز، عزاداران حسینی به ویژه مدیران هیأت‌ها، حسینه‌ها و تکایا بیشترین همکاری و تعامل را با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار