با حضور پرشور عزاداران حسینی، نماز ظهر تاسوعا در 50 بقعه متبرکه استان یزد اقامه شد.
کد خبر: ۳۱۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 11 October 2016

به گزارش تابناک یزد،در حالی که هیئات‌ عزاداری و مردم دارالعباده یزد از ساعات اولیه صبح با حضور در مراسم‌ روضه‌خوانی و سینه‌زنی به عزاداری سید و سالار و شهیدان، حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) پرداخته بودند، هنگام اذان ظهر شکوه ویژه‌ای در یزد به نمایش گذاشته شد.

مردم متدین یزد امروز حضوری پرشکوه در محل‌های اقامه نماز ظهر تاسوعا در صحن امامزاده‌ها، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، مساجد و حتی در برخی نقاط در کوچه‌ها و خیابان‌ها داشتند.

امروز در تاسوعای حسینی صحن و سرای بسیاری از امامزاده‌ها مملو از جمعیت نمازگزاری بود که به عشق نماز امام حسین (ع) و یارانشان در صحرای کربلا، نماز ظهر تاسوعا را اقامه کردند تا مهری بر پیروی خود از امام شهیدشان داشته باشند.

هر سال تدابیر ویژه‌ای برای مفروش کردن امامزاده‌ها و حسینیه‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌ها برای اقامه نماز ظهر عاشورا اندیشیده می‌شد اما امسال نماز ظهر تاسوعا نیز با شکوه‌تر از سال‌های قبل اقامه شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم برای اقامه نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد اندیشیده شده است.

حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی بیان کرد: امسال نماز ظهر و عصر تاسوعا علاوه بر مساجد، در امامزادگان و بقاع متبرکه نیز اقامه می‌شود و 50 امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد امروز و فردا آماده برپایی نمازجماعت ظهر و عصر هستند.

اکنون حتی بسیاری از بلوارهای سطح شهر یزد از جمله بلوار پاکنژاد به سمت چهارراه فرهنگیان، کوچه‌های اطراف شهرک دانشگاه، شاهدیه و ابرندآباد و ... مسدود شده و با گسترانیدن فرش و موکت، شرایط برای اقامه نماز ظهر تاسوعا به جماعت فراهم شده است.

عزاداران یزدی در بسیاری از نقاط استان پس از اقامه نماز ظهر تاسوعا، به نخل‌برداری و ادامه برنامه‌های عزاداری در تاسوعای حسینی خواهند پرداخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار