کد خبر: ۳۰۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 08 October 2016

 

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با تقدیر از نقش همیاران محرم گفت: 4 هزار و 500 همیار محرم نقش مهمی در ایجاد نظم هنگام برگزاری مراسم عزاداری حسینی در استان البرز دارند.

 

سردار بخشعلی‌ کامرانی‌صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: نیروی انتظامی در زمان برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در کنار مردم بوده و ضمن عزاداری و شرکت در مراسم سوگواری، به وظائف ذاتی خود در حوزه تامین نظم و امنیت عمل می‌کند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری این مراسم به ویژه در دهه نخست محرم یک حرکت مذهبی و با مشارکت همه شیعیان انجام می‌شود، پلیس انتظار دارد که مردم نیز در ایجاد نظم و امنیت همراه نیروی انتظامی باشند.

 

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: برای انجام این مهم طرح همیاران محرم از سوی پلیس اجرا شد و در استان البرز بیش از 4 هزار و 500 همیار پلیس فعالیت می‌کنند.

 

کامرانی‌صالح گفت: این افراد وظیفه همکاری با پلیس و کلانتری‌های محل در بیش از دو هزار هیأت،‌ حسینیه و تکیه را بر عهده دارند.

 

وی بیان داشت: بر اساس گزارش‌هایی که در اختیار داریم، این همیاران محرم نقش بسیار مهمی در ایجاد نظم و امنیت و مقابله با تخلفات داشته‌اند و اگر نبود همراهی و مشارکت خود عزاداران، پلیس کار سختی را در این روزها داشت.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز افزود: انتظار داریم مدیران هیأت‌ها و حسینیه‌ها نیز همکاری لازم را با نیروی انتظامی و ماموران خدوم پلیس داشته و در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده، مشارکت لازم را داشته باشند.

 

کامرانی‌صالح ادامه داد: به عنوان نمونه انتظار داریم که حرکت دسته‌های عزاداری‌ و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، با رعایت مسائل انتظامی همراه بوده و از ایجاد مزاحمت و ترافیک‌های سنگین بپرهیزند.

 

وی اظهار داشت: از سوی دیگر تاکید شده که مراسم عزاداری نباید تا نیمه‌های شب ادامه پیدا کند، چرا که صدای بلند مداحی‌ها و آلات و ادوات دسته‌های عزاداری منجر به ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود و لازم است عزاداران و به ویژه مدیران هیأت‌های به این مسائل توجه ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار