هرچند قرار گرفتن یک فیلم در فهرست اکران ۳ فیلم از بهترین فیلم‌های سال می‌تواند نشان از بدشانسی باشد، «ناردون» به عنوان تنها اثر طنز روی پرده سینما با فروش نزدیک به ۲ میلیارد تومانی توانسته به موفقیت نسبی برسد.
کد خبر: ۳۰۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 05 October 2016
فروشنده

می‌توان مهم‌ترین اتفاق سینمای ایران را در سال ۹۵ شگفتی‌آفرینی فیلم «فروشنده» در جشنواره کَن دانست. تازه‌ترین اثر اصغر فرهادی در ۳ روز ابتدایی اکران موفق به فروش بیش از یک میلیارد تومانی شده است. 

داستان این فیلم از آن قرار است که آپارتمانی در تهران در حال فرو ریختن است و ساکنان آن، از جمله زوجی که شخصیت‌های اصلی داستان‌اند، برای نجات جان خود در حال فرار از آن منزل هستند. عماد و رعنا می‌روند به واحد بزرگ ولی قدیمی خانه‌ای که مستأجر قبلی نیمی از اثاثش را جا گذاشته است. وقتی که علتش را می‌پرسند، در جواب معلوم می‌شود خانم مستأجر با کسانی ارتباط داشته است. رعنا در خانه تنهاست و در را با صدای زنگ باز می‌کند به تصور این‌که عماد است اما عمادی در کار نیست...
شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و مینا ساداتی بازیگران این فیلم هستند.
سینمای ونوس: ۱۸، ۲۲
سینمای تربیت: ۱۷، 30: 19، 30: 23

ناردون

هرچند قرار گرفتن یک فیلم در فهرست اکران ۳ فیلم از بهترین فیلم‌های سال می‌تواند نشان از بدشانسی باشد، «ناردون» به عنوان تنها اثر طنز روی پرده سینما با فروش نزدیک به ۲ میلیارد تومانی توانسته به موفقیت نسبی برسد. 

تازه‌ترین فیلم فریدون حسن‌پور یک طنز اجتماعی سالم است و استقبال از آن گویای این نکته است که مخاطب علاقه‌مند به آثار طنز و اجتماعی از فیلم‌های سالم و خوش‌ساخت که به سلیقه مردم احترام می‌گذارند، حمایت می‌کند.  سیروس گرجستانی، امین حیایی، لیلا اوتادی، مهران رجبی، مهران غفوریان، شهرام قائدی، امیر نوری و علی مسعودی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
سینمای تربیت: 16:30، 21:30

خشکسالی و دروغ

محمدرضا گلزار، اصلی‌ترین بازیگر این فیلم، بعد از ۴ سال با فیلم خشکسالی و دروغ به پرده سینما برگشته است. تردید‌ها و شک‌ها و دروغ‌ها و پنهانکاری‌های ۲ زن و ۲ مرد منجر به اتفاقی می‌شود.

 داستان این فیلم بر اساس نمایشنامه خشکسالی و دروغ، نوشته محمد یعقوبی نگاشته شده است و در آن به جز گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، مهدی محرابی، مارال بنی‌آدم و خاطره اسدی به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردان این فیلم اجتماعی پدرام علیزاده است.
سینمای ونوس: ۱۹، 20:15، 22:15

آبنبات چوبی

آبنبات چوبی یک درام خانوادگی جنایی است با رویکردی که محمدحسین فرحبخش به آن علاقه‌مند است. اختلاف دیدگاه ۲ نسل قدیم و جدید پیرامون مشکلات خانواده و تأثیر جامعه بر جوانان امروزی محور این فیلم را شکل می‌دهد. فیلمنامه‌ مقدمه طولانی‌ای دارد. به طوری که زمان نسبتاً زیادی می‌گذرد تا فیلم از مقدمه عبور کند و به بحران‌ها برسد. کارگردان تمام تلاش خود را می‌کند تا کُدی به دست مخاطب ندهد و داستان فیلم لو نرود.

در این فیلم رضا عطاران، سحر قریشی، هنگامه حمیدزاده و میلاد کی‌مرام به ایفای نقش پرداخته‌اند. نویسنده فیلم علی‌ اصغری است که فیلمنامه خود را بر اساس داستانی از کامران قدکچیان نوشته است.
سینمای ونوس: 17:30 و 20:30

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار