مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از اجرای طرح جدا سازی و تفکیک آب شرب و بهداشت این استان در قالب یک برنامه ریزی هدفمند خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 03 May 2015

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای اردبیل، داود نجفیان افزود: با تفکیک آب شرب و بهداشتی بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی آبی استان بر اساس سند آمایشی که تهیه شده به انجام می رسد.

وی با اشاره به نامه یک فرد الجزایری در دورنمای مشکلات آب آشامیدنی در دنیا در سال 2070 میلادی اظهار کرد: طرح این مسائل به خاطر عمق مشکل آب در دنیاست که به تدریج منابع آب تجدیدپذیر به حداقل می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان این که به رغم کاهش بارندگی ها مصرف سرانه آب ایرانیان بالاتر است گفت: میزان بارش در ایران کمتر از یک سوم متوسط دنیاست طوری که با قرار گرفتن در 85 درصد مساحت اراضی نیمه خشک و خشک در کشور در بدترین شرایط برخورداری از منابع آب قرار داریم.

نجفیان افزود: 60 درصد کل منابع آب شیرین دنیا سهم 9 کشور است که 14 درصد آن در آمازون قرار دارد در حالی که 36 درصد آب شیرین دنیا در اختیار کشورهای آسیایی است.

وی به بحران آب به عنوان یک بحران جدی اشاره کرد و گفت: به دنبال کاهش بارندگی ها آب ذخیره سازی شده در پشت سدها نیز پایین آمده و دچار یک نوع بحران آب هستیم طوری که بیش از 80 درصد منابع آب زیرزمینی خود را مصرف کردیم در حالی که این متوسط در دنیا بین 20 تا 40 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل مصرف 93 میلیارد متر مکعب آب را در کشور یک فاجعه دانست و افزود: بیشترین مصرف در کشور و به تبع آن در استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی ، صنعتی و در مراحل بعدی نیز آب شرب است.

او در زمینه کاهش سفره های زیرزمینی و منابع موجود بیان کرد: در 10 سال گذشته 110 میلیارد متر مکعب از آب های زیرزمینی که بیش از ظرفیت دشت ها است برداشت و به مصرف رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار