کد خبر: ۳۰۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 28 September 2016
 به گزارش تابناک یزد،روزنامه آرمان نوشت: كنگره جبهه پايداري پنجشنبه ۸ مهرماه براي برگزاري مجمع عمومي و انتخاب اعضاي شوراي مركزي برگزار مي‌شود. اين مراسم صبح با دعوت از دبيران كل برخي احزاب و تشكل‌هاي اصولگرا و با حضور ناظران وزارت كشور برگزار مي‌شود.

قرار است در اين كنگره، گزارش عملكرد اين تشكل سياسي ارائه شود. جبهه پايداري تشكيلات سياسي نزديك به آيت‌ا... مصباح‌يزدي است كه در سال ۹۲ از نامزدي سعيد جليلي حمايت كرده بود اما مجوز فعاليت اين گروه در اول مهر سال ۹۳ و توسط وزارت كشور صادر و اعلام شد اين تشكيلات با نام «حزب جبهه پايداري» فعاليت خواهد كرد. از زمان صدور مجوز اين حزب نشست عمومي يا كنگره جبهه پايداري برگزار نشده است.

اما آسمان اردوگاه اصولگرايي غبار آلود است؛ به نظر مي‌رسد پس از نهي احمدي‌نژاد از كانديداتوري از سوي مقام معظم رهبري، طيف حامي او در جريان اصولگرايي دچار سردرگمي شده است كه اين وضعيت به معناي باز شدن ميدان براي مانور طيف‌هاي ديگر جريان اصولگرايي مانند جبهه پايداري است كه تمايل به كانديداتوري سعيد جليلي دارد! هر چند صادق محصولي مي‌گويد دنبال فرد جديدي هستند. پس تا همين جاي كار مهم‌ترين گزينه پايداري‌ها يعني سعيد جليلي از دايره گزينه‌هاي محتمل حذف شده است.

 برخي مي‌گويند رصد تحركات چند وقت اخير سعيد جليلي نشانه‌هايي از كم شدن فعاليت‌ها براي نامزدي در انتخابات را نمايان ساخته است. پيش از اعلام كانديدا نشدن احمدي‌نژاد برخي اين موضوع را مطرح مي‌كردند كه احمدي‌نژاد و آيت‌ا... مصباح‌يزدي طي وحدتي اقدام به معرفي كانديدا مي‌كنند اما اكنون احمدي‌نژاد ديگر براي جريان پايداري داراي ارزشي به اندازه قبل نيست و جبهه پايداري به تنهايي مي‌تواند ميداندار عرصه انتخابات از سوي اصولگرايان شود.

 عزت‌ا... ضرغامي ‌و پرويز فتاح دو گزينه‌اي بودند كه تصور مي‌شود مورد قبول احمدي‌نژاد و مصباح‌يزدي باشند و اكنون هم به نظر نمي‌رسد شرايط تغيير كرده باشد، هر چند ضرغامي نزديكي بيشتري به احمدي‌نژاد داشت. البته از نظر برخي پايداري‌ها، ضرغامي‌ مي‌تواند گزينه خوبي براي اجماع طيفي از اصولگرايان باشد و البته راي‌آور و دوقطبي‌ساز. در اين ميان اما برخي هم عقيده دارند كه جبهه پايداري بر حمايت از فتاح اصرار دارد.

فتاح علاوه بر موتلفه، روابط حسنه‌اي هم با آيت‌ا... مصباح داشته و مي‌تواند رضايت حاميان احمدي‌نژاد را نيز جلب كند. در نهايت با توجه به اينكه بسياري عدم حضور احمدي‌نژاد در انتخابات ۹۶ را پايان عمر سياست‌ورزي او معنا مي‌كنند، دور از انتظار نيست برخي ياران او روز پنجشنبه به طيف مصباح‌يزدي بپيوندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار