معاون حمایت و سلامت کمیته امداد یزد از رشد 174 درصدی کمک های نقدی و غیر نقدی مردم این استان در قالب طرح محسنین به نیازمندان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 24 September 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد حسین جمال پور گفت: در سالجاری حامیان نیکوکار یزدی با اهدای سه میلیارد و 912 میلیون ریال به خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در قالب طرح محسنین این رشد بالا را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم زدند.
وی با تشریح طرح های مشارکتی این نهاد درخدمت رسانی مطلوب تر به نیازمندان، مشارکت و همراهی خیران یزدی در انجام امور خداپسندانه بسیار خوب ارزیابی کرد.
این مسئول با بیان اینکه طرح محسنین از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد برای حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و ازکار افتاده است گفت: هم اکنون سه هزار و 716 حامی نیکوکار در یزد حمایت یکهزار و 835 خانوار را در قالب طرح محسنین عهده دار هستند.
جمال پور با بیان اینکه سرانه ماهیانه پرداختی به هر مددجو در قالب طرح محسنین بیش از 426 هزار ریال است افزود: طرح های کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه(بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، شوق زیارت( مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان( کمک به احداث منزل مددجویان)، صدقات، زکات، اطعام، فطریه و کفاره، نذر قربانی و عقیقه از دیگرطرح های مشارکتی این نهاد است و مردم خداجوی استان یزد می توانند با مشارکت در این طرح ها، از برکات دنیوی و اخروی آن بهره مند شوند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد یزد در ادامه به رشد 71 درصدی کمکهای اهدایی حامیان نیکوکار به ایتام تحت حمایت کمیته امداد در قالب طرح اکرام خبر داد و افزود: حامیان نیکوکار استان یزد طی پنج ماهه ابتدای سال جاری بیش از 15 میلیارد و 792 میلیون ریال در قالب طرح اکرام ایتام به ایتام تحت تکفل خود اهدا کردند که این رقم نشان دهنده رشد 71 درصدی کمکهای نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
جمال پور گفت: هم اکنون تعداد 14 هزار و 354 حامی نیکوکار سرپرستی یکهزار و 626 یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را در قالب طرح اکرام عهده دار هستند، افزود: طرح اکرام ایتام یکی از طرح های فعّال در حوزه مشارکت های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می توانند با پرداخت حداقل 300 هزار ریال به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت پوشش را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.
در دهم مهرماه سال جاری دومین مرحله از جشن عاطفه ها همزمان با سراسر کشور با شعار مهر در انتظار همدلی در بیش از یکهزار و 200 مدرسه در سطح استان یزد برگزار می شود و حضور پرشور مردم خداجو در این جشن ملی موجب شادی دانش آموزان یتیم و نیازمند می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار