مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد استان یزد در سال جاری اشتغال، مسکن و توسعه مشارکت‌های مردمی است و در این راستا هشت هزار و ۴۰۰ شغل تا پایان سال برای مددجویان تحت حمایت ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۲۹۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 12 September 2016
به گزارش تابناک یزد،محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد ۲۱ شهریورماه در نشست مدیران و معاونان توانمندسازی و مسئولان اشتغال و خودکفایی شهرستان‌ها به تبیین سیاست‌ها و راهبردهای اشتغال و خودکفایی این نهاد تا پایان سال جاری پرداخت.
علیزاده با تاکید مجدد در خصوص اهمیت سرعت و شتاب بخشی در امر خدمت رسانی به نیازمندان گفت: یکی از اهداف نورانی کمیته امداد توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی است.
وی با بیان اهمیت توجه به حرکت رو به رشد در بخش اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت تصریح کرد: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان یزد در این بخش است.
مدیر کل کمیته امداد استان یزد افزود: مددجویان کمک معیشت بگیر، فرزندان مددجو و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی فاقد شغل ، در اولویت بهره مندی از تسهیلات و خدمات اشتغال و خودکفایی قرار دارند.
وی با بیان اینکه افراد مستعد اشتغال تحت حمایت از تسهیلات اهدایی این نهاد در زمینه های کارانگیزی، توان افزایی و خود کفایی (خوداشتغالی) بهره‌مند می‌شوند یادآور شد: مددجویانی که نیازمند بهره‌گیری از دوره‌های آموزش شغلی هستند نیز شناسایی شده اند و در زمینه‌های مهارت آموزی، پایدارسازی، حرفه آموزی، کارآفرینی از آموزش‌های لازم استفاده می‌کنند.
علیزاده با اشاره به عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته افزون بر ۲۳۴ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال تسهيلات اشتغالزايي از محل اعتبارات بانکي و امدادي به  یک هزار و ۶۱۴ نفر از مددجويان تحت حمايت براي اجرای طرح‌های خودکفايی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزايی) و کارانگيزی و در زمينه‌های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتي، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.
وی با بیان اینکه بحث احداث و مرمت مسکن مددجویی نیز از محورهای اصلی برنامه کمیته امداد در سال جاری است، افزود: تا پایان امسال تعداد یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن احداث می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار