مدیر کل راه آهن یزد گفت: در پنج ماه سال جاری 5 میلیون و 989 هزار تن محموله بوسیله 79 هزارو 560 واگن توسط راه آهن استان بارگیری و حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12.5 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۹۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 11 September 2016
به گزارش تابناک یزد،سید مصطفی داودی  اظهار کرد: محموله های بارگیری شده از مبادی معادن چادرملو، چغارت و کارخانه گندله سازی اردکان بارگیری و به کارخانجات فولاد خراسان، اهواز، اصفهان و بخشی نیز برای صادرات به بندرعباس ارسال شد.
وی افزود: تناژ بارگیری و تعداد واگن به ترتیب 12.5 و 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یافته است.
مدیر کل راه آهن یزد خاطرنشان کرد: راه آهن یزد در تناژ بارگیری 13درصد از برنامه تعیین شده از سوی راه آهن کشور پیشی گرفته است.
داودی تصریح کرد: در این مدت در تن کیلومتر بار خالص حمل شده توسط راه آهن استان 2 میلیارد و 200میلیون بوده که 15.5 درصد رشد یافته است.
به گفته وی، در تناژ تخلیه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 641هزار تن کالا از قبیل گندله، کنستانتره، کانتینر و مواد شوینده تخلیه شده که 29.5 درصد رشد در این بخش ثبت شده است .
با توجه به اینکه چهار اداره کل به راه آهن یزد متصل است هم اکنون این اداره کل ، وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان را برعهده دارد.
این مرکز با سهم بیش از 30 درصدی حمل و نقل بار راه آهن ایران در طول 15سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته و آن را حفظ کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار