کد خبر: ۲۹۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 09 September 2016
 امام جمعه نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل یک هیات حقیقت یاب از جمله کارهای واجب و ضروری کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر است تا اصل ماجرای فاجعه منا مشخص و به اطلاع عموم مردم برسد.

حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی در خطبه های نماز جمعه نیکشهر اظهار داشت: سعودی های منفور، یک گروه در درون جهان اسلام هستند که برخی از آنها دانسته و برخی نادانسته به دشمنی با مسلمانان مشغولند.
وی افزود: با وجود گذشت یک سال از آن حادثه غمبار بررسی اسناد دیداری، شنیداری و مکتوب، حقایق ماجرا را تا حدود زیادی روشن خواهد کرد.
وی با اشاره به شهادت حدود هفت هزار نفر از زائران خانه خدا در حادثه منا تصریح کرد: جای تاسف و تعجب است که چرا کشورها و دولتها، علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام به این حادثه سنگین عکس العملی نشان ندادند.
امام جمعه نیکشهر این سکوت یک ساله در قبال شهادت هفت هزار زائر بی گناه را بلای بزرگ امت اسلامی خواند و گفت: حساس نبودن در قبال مسائلی نظیر حادثه سخت و جانکاه منا، مصیبت واقعی جهان اسلام است.
وی افزود: خودداری حکام سعودی این شجره خبیثه از یک عذرخواهی زبانی اوج وقاحت و بی شرمی آنان است و حتی اگر تعمدی در کار نبوده باشد، این همه بی تدبیری و بی کفایتی برای یک مجموعه حاکمیتی و سیاسی جرم محسوب می شود.
حجت الاسلام لطفیان سرگزی ادامه داد: ملت ایران شجاعانه در مقابل جهالت و گمراهی شجره خبیثه آل سعود ایستاده و مواضع قرآنی و بر حق خود را با افتخار و صریح بیان می کند و ملتها و کشورهای دیگر نیز باید شجاعانه گریبان شجره خبیثه سعودی ها را بگیرند.
وی با تأکید به مسئولان کشور از جمله وزارت امور خارجه، بعثه، سازمان حج و بنیاد شهید برای پیگیری جدی تشکیل هیات حقیقت یاب افزود: شجره خبیثه آل سعود اگر به ادعای بی تقصیری خود در حادثه منا مطمئن است، دهانها را با پول نبندد و بگذارد هیات حقیقت یاب مساله را از نزدیک دنبال کند.
وی تاکید کرد: جهان اسلام باید با ایستادگی در مقابل آنان، از اربابان سعودی ها یعنی آمریکا و انگلیس خبیث اعلام برائت و بیزاری کند.
وی ادامه داد: آل سعود و تروریستهای جلادِ ساخته و پرداخته دست آنان در یمن و سوریه و عراق، مردم عرب را به خاک و خون می کشند، بنابراین بر خلاف تبلیغات خباثت آلود غربی ها، سعودیها حامی مردم عرب نیستند و ماجرای مِنا ربطی به درگیری ساختگی و رسانه ای عرب و غیرعرب ندارد.
وی ضمن سفارش به تقوا، زکات، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به روز عرفه گفت: دعای عرفه انسان را از ظلمت بیرون می‏ برد.
به گزارش ایرنا نمازگزاران نیکشهری پس از اقامه نماز جمعه با سردادن شعارهایی علیه حکومت آل سعود و آل خلیفه از مجامع اسلامی، ملت های مسلمان و سازمانهای مدعی حقوق بشر خواستند در مقابل جنایات این دو رژیم جنایتکار سکوت نکرده و عکس العمل جدی نشان دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار