کد خبر: ۲۹۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 06 September 2016
به گزارش تابناک یزد،نمایش «گربه و پلنگ» کاری از جامعه معلولان «تپش» از شهرستان مهریز یزد از ۱۴ تا ۱۸ شهریورماه در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

زهرا صبری به عنوان مشاور نمایش «گربه و پلنگ» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: اسفندماه سال ۹۴ به عنوان داور جشنواره‌ای که برای هنرمندان معلول بود و در شهر مشهد برگزار می‌شد، حضور داشتم که نمایش «گربه و پلنگ» را در آن جشنواره دیدم و بسیار دوست داشتم. وقتی به تهران آمدم با آقای شهرام کرمی صحبت و این کار را برای اجرا معرفی کردم که متأسفانه امکان اجرا برای اثر فراهم نشد.

وی افزود: خوشبختانه با حمایت آقای کریمی صارمی مدیر کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و افسانه فخری از فعالان تئاتر بهزیستی نمایش «گربه و پلنگ» برای اجرا در سالن‌های تئاتر کانون پذیرفته شد.

صبری در توضیح بیشتر این نمایش عنوان کرد: نمایش «گربه و پلنگ» کاری از جامعه معلولان «تپش» از شهرستان مهریز یزد از روز ۱۴ تا ۱۸ شهریورماه، ساعت ۱۸ در سالن گلستان کانون اجرا می‌شود. نکته قابل توجه در اولین روز اجرای این نمایش حضور آقای رستگاری فرماندار شهر مهریز بود که برای افتتاح این نمایش به تهران سفر کرد و بلافاصله بعد از اجرای نمایش نیز به شهر مهریز بازگشت. همچنین گروه «فیتیله‌ای‌ها» نیز در اولین اجرای «گربه و پلنگ» حضور داشتند.

این هنرمند تئاتر در پایان اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخشی را با عنوان «تئاتر فراگیر» ایجاد کرده که طی آن بچه‌های تئاتری معلول به اجرای آثار خود می‌پردازند که این اتفاق بسیار تأثیرگذار و مثبت است.

نمایش «گربه و پلنگ» نوشته حسن دولت‌آبادی با کارگردانی محمدحسن ابویی اجرا می‌شود. سعید زین‌العابدین مجری طرح، ابوالفضل میروکیلی، محمدجواد آخوندی، حسین زارع‌زاده و احسان زارعین بازیگران این نمایش هستند. علی طبا نیز آهنگسازی اثر را بر عهده دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار