کد خبر: ۲۸۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ 30 August 2016

به گزارش تابناک یزد،موافقت‌نامه‌ همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید صدوقی و آیت‌الله حائری میبد به امضای روسای این مراکز رسید.

 دکتر عباس کلانتری رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور دکتر محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، تصریح کرد: به منظور همکاری میان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و استفاده از امکانات دانشگاه‌های مختلف جهت راه‌اندازی رشته‌ها و گروه‌های جدید در دانشگاه‌های نوپا، موافقت‌نامه‌ای بین دو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و دانشگاه آیت الله حائری منعقد شد.

وی گفت: این تفاهم‌نامه در قالب همکاری دانشگاه علوم پزشکی در استفاده مشترک از توان آموزشی و پژوهشی برای برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلات تکمیلی و راه‌اندازی رشته‌های جدید آموزشی به منظور توسعه رشته‌ها و دوره‌های علمی و کاربردی مرتبط با نیازهای فناوری کشور، فراهم ساختن امکان استفاده مشترک از خدمات تخصصی، اطلاعات، داده‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی طرفین مطابق با ضوابط و مقررات، ارائه خدمات مشاوره‌ای و همکاری مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی در قالب انجام طرح‌های پژوهشی بنیادی ـ کاربردی، توسعه‌ای و راهبردی در زمینه موضوعات علمی تحقیقاتی و فناوری مورد نیاز، تدوین شده است.

کلانتری از دیگر موضوعات مورد نظر در این تفاهم‌نامه را همکاری مشترک در طراحی و برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی علمی تخصصی و نشست‌های مشترک علمی و پژوهشی، حمایت مالی و اجرایی در زمینه چاپ و انتشار کتب و مقالات حاصل از نتایج طرح‌های تحقیقاتی و نوآورانه به زبان‌های مختلف بین‌المللی در قالب موضوعات مرتبط، برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: حقوق مالکیت مادی و معنوی انتشارات حاصل از نتایج پژوهش‌ها برای مجموعه از جمله درج نام دانشگاه آیت الله حائری میبد و دانشگاه علوم پزشکی یزد بر روی همه مجلات منتشره و مقالات و آثار علمی و هنری مشترک و تبادل یک نسخه از کلیه تحقیقات، پایان نامه‌ها، مقالات و ضمائم آنها به همراه فایل مربوط، مورد تاکید بوده است.

به گفته‌ رئیس دانشگاه حائری میبد این تفاهم‌نامه در سه نسخه و چهار صفحه و 10 ماده برای مدت پنج سال منعقد شده و مبنای انعقاد کلیه قراردادهای بعدی مرتبط با آن خواهد بود و در صورت تمایل و تداوم فعالیت‌های مشترک، قابل تمدید است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار