رئیس بخش لاپاراسکوپی زنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: برای نخستین بار در کشور، جراحی اندومتریوز به روش جدید در شیراز انجام شد.
کد خبر: ۲۸۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 22 August 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: دکتر سعید البرزی، اندومتریوز را به عنوان بیماری نسبتا شایع در بانوان معرفی کرد که همراه با درد شدید لگنی و ناباروری است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماری اندومتریوز، تنها محدود به سیستم تولیدمثل خانم‌ها نشده و روده‌ها، حالب‌های کلیه، مثانه، حفره شکمی و لگن بیمار را نیز درگیر می‌کند.

او یادآور شد که اخیرا یک بیمار مبتلا به اندومتریوز روده بزرگ، با مراجعه به این مرکز و انجام آزمایش، با شیوه جدید تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این فوق تخصص زنان و نازایی، با اشاره به مراجعه بیماران به این مرکز برای انجام عمل اندومتریوز از تمام نقاط کشور، اضافه کرد: تکنیکی که برای نخستین بار در کشور انجام شد، ورود از راه مجراهای طبیعی بدن و انجام کار با لاپاراسکوپی انجام شد.

البرزی با یادآوری اینکه شیوه جدید جراحی اندومتریوز، هیچ برشی روی شکم باقی نمی‌گذارد، تسریع در روند بهبودی، باز نکردن شکم و کاهش آسیب‌های پس از جراحی را از مزایای این شیوه عنوان کرد.

رئیس بخش لاپاراسکوپی زنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: تمام تحقیقات این مرکز در مجلات نازایی و علمی معتبر دنیا و اندوسکوپی آمریکا و اروپا منتشر شده است.

البرزی، ادامه داد: باتوجه به موفقیت‌های شیراز در درمان این بیماری، ششمین کنگره آسیایی اندومتریوز با حضور تمام اعضای انجمن آسیایی اندومتریوز و با پشتیبانی انجمن اندومتریوز دنیا، سال آینده در شیراز برگزار می‌شود.

این فوق تخصص زنان و نازایی، اضافه کرد: علاوه بر این شیوه جدید، هر ماه 40 تا 50 عمل اندومتریوز ساده و پیشرفته، به صورت کلاسیک در شیراز انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار