همزمان با هفته دولت 16 طرح در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و سرمایه گذاری در استان یزد به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۸۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 20 August 2016
به گزارش تابناک یزدمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اعلام این مطلب افزود: شهیدان رجایی و باهنر، شیرینی خدمت صادقانه را به مردم چشاندند و از آنها به نیکی یاد می شود که امیدواریم با الگو قرار دادن این شهیدان ما نیز بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای مردم باشیم.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل، محمدمهدی شرافت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ادامه داد: تلاش می کنیم با همفکری و ارائه راهکارهای مناسب برنامه های هفته دولت در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و سرمایه گذاری با رویکردی جدید در استان اجرایی شود.
وی اضافه کرد: چهار اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های ابرکوه، بافق و میبد در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.
این مسئول گفت: همزمان با هفته دولت احداث مجتمع گردشگری بردستان واقع در مسیر گردشگری شهرستان تفت و مجموعه گردشگری بهارستان واقع در روستای سانیج نیز آغاز خواهد شد.
شرافت افزود: بهره برداری از کافی شاپ خانه تاریخی آقازاده ابرکوه، آسفالت محوطه رستوران باباکوهی، مرحله نخست تفرجگاه سخوید، آسیاب یخدان میبد، خانه آرام بافق و قلعه گردفرامرز از دیگر برنامه های اجرایی در هفته دولت است.
وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی، کارگاه گیوه بافی واقع در روستای هنزا و کارگاه گوهر تراشی در شهرستان اردکان به بهره برداری می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد خاطر نشان کرد: برنامه های هفته دولت این اداره کل باتوجه به اجرای برنامه های جشنواره خوش آمد به یزد و تقویت زیرساخت های حضور گردشگران در استان پایه گذاری شده که با اجرای آنها استان یزد گامی دیگر به هدف پنج ساله و استقبال از گردشگران نزدیک خواهد شد.
استان یزد در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار