فرماندار آبدانان گفت: این شهرستان با توجه به اقدام های صورت گرفته برای احداث فضاهای آموزشی تا 20 سال آینده نیازی به ایجاد مراکز آموزشی جدید ندارد.
کد خبر: ۲۷۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 17 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگری بازسازی، مقاوم سازی و مرمت 12 فضای آموزشی در این شهرستان را از جمله اقدام های صورت گرفته طی 2 سال گذشته در آبدانان اعلام کرد.

وی یادآور شد: احداث مراکز آموزشی در این شهرستان طی سال های اخیر به شکلی بوده که نیاز شهرستان در 2 دهه آینده مرتفع شده و در طول این مدت فقط باید نسبت به نگهداری این اماکن اقدام کرد.

عسگری با اشاره به تحصیل هشت هزار و 500 دانش آموز در مدارس این شهرستان اظهار کرد: این دانش آموزان در 130 فضای آموزشی زیر نظر یک هزار و 300 معلم و مربی تحصیل می کنند.

فرماندار آبدانان افزود: طی سه سال گذشته این شهرستان با طیف وسیعی از مشکلات طبیعی و بروز حوادث غیر مترقبه روبرو شد که مهمترین آنها بروز زلزله در بخش مورموری بود که بخش قابل توجهی از وقت مسئولان شهرستان در طول فعالیت دولت یازدهم به بازسازی خسارت های ناشی از این زمین لرزه اختصاص یافت.

وی گفت: حجم خدمات ارائه شده در فاصله 2 سال از بروز این حادثه طبیعی با همت مسئولان استان و شهرستان بسیار بالاست.

به گفته وی، در سال 91 نیز زلزله مشابهی این شهرستان را لرزانده بود که در دولت دهم توجه چندانی برای تخصیص اعتبار به منظور بازسازی خرابی های زلزله صورت نگرفت ولی در طول 2 سال گذشته حدود سه هزار میلیارد ریال از سوی دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت زلزله بخش مورموری اختصاص یافت.

فرماندار آبدانان در ادامه به خبرنگار ایرنا گفت: سه هزار و 300 واحد مسکونی طی این مدت نوسازی و هشت هزار واحد نیز تعمیر شد که رسیدگی به مناطق آسیب دیده در طول این مدت در سال های پس از پیروزی انقلاب در کشور کم نظیر و حتی بی نظیر است.

شهرستان آبدانان بر اساس اخرین سرشماری سال 90 بیش از 47 هزار نفر جمعیت داشته و در 164 کیلومتری ایلام قرار دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار