کد خبر: ۲۷۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 15 August 2016
به گزارش تابناک یزدمدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد از راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

 "محسن علیزاده" با بیان این که قرض الحسنه از سنت‌های حسنه و در آیات و روایات توصیه فراوان به آن شده است، افزود : راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به منظور رفع نیازهای ضروری مددجویان، نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در زمینه های اشتغال، ازدواج، درمان، تحصیل و مسکن جامعه‌ی هدف این نهاد و دیگر نیازمندان است.

وی با اشاره به این که این صندوق با مجوز بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، افزود: افزون بر هشت میلیارد و 934 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به 398 نفر از مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند در سه ماهه اول سال جاری پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان این که اعطاء تسهیلات اشتغال به مددجویان با هدف توانمندسازی آنان از جمله رویکردهای اصلی این نهاد است، تصریح کرد: تعداد 546 مورد وام اشتغال در قالب طرح های کار انگیزی، توان‌افزایی، خوداشتغالی به ارزش 76 میلیارد و 489 میلیون ریال در سه ماهه اول سال جاری به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان متقاضی اعطاء شد .

وی با بیان این که مشاغل ایجاد شده در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی و خدمات بوده است، اضافه کرد: تعداد کل خانواده تحت پوشش طرح‌های خودکفایی در استان یزد بیش از 20 هزار خانوار است که کارشناسان اشتغال و ناظران فنی این نهاد به صورت مستمر بر طرح‌های آنان نظارت دارند.

علیزاده با اشاره به این که در سه ماهه اول سال‌جاری 21 نفر از مددجویان تحت پوشش از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استفاده کردند، یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 30 هزار خانوار مددجو و نیازمند موردی در قالب 60 هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد استفاده می‌کنند.

این مسئول در پایان نیز خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال علاوه بر اعطاء تسهیلات قرض الحسنه به جامعه هدف تحت حمایت، افزون بر 47 میلیارد و 793 میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض در زمینه‌های کمک معیشت، جهیزیه، بهداشت و درمان، مسکن، و امور فرهنگی به مددجویان و نیازمندان استان پرداخت شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار