به بهانه برگزاری نشست هایی با رنگ و بوی انتخابات ریاست جمهوری
پاسخ های پینگ پنگی دو مدیر سابق صدا و سیمای لاریجانی که یکی در دولت گذشته راهش را از رئیس فعلی مجلس جدا کرده و دیگری امروز در دولت یازدهم در جایگاه وزیر کشور نشسته است، نکته جالبی است که باید بر محور قانون سنجیده شود به نظر می رسد که وزارت کشور از برگزاری نشست های احمدی نژاد در شهرهای مختلف کشور که بدون اخذ مجوز شورای تامین شهر یا استان مذکور صورت گرفته است گلایه مند است
کد خبر: ۲۷۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 14 August 2016
در ایامی که "عبدالرضا رحمانی فضلی" قائم مقام، معاون برنامه ریزی،  معاون امور مجلس و استان‌ها و معاون سیاسی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران بود، "مرتضی تمدن" هم مسئولیت هایی نظیر مدیرکل صدا و سیمای استان‌های قم و خراسان را عهده دار بود؛ یعنی هر دوی این افراد از مدیران ارشد "علی لاریجانی" رئیس وقت سازمان صدا و سیما بودند که بعدها سرنوشت به شکل دیگری برای آن ها رقم خورد؛ تا جایی که امروز یکی برای دیگری خط و نشان هم می کشد.

به گزارش «تابناک»، پس از چند سفر استانی اخیر محمود احمدی نژاد و سخنرانی های آتشین او که با همان سبک و سیاق خاص خودش انجام می شود و هدف آن هم دادن وعده وعیدهای آنچنانی و زیر سئوال بردن عملکرد دیگران است، رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت نسبت به انجام اینگونه فعالیت ها تذکر داد.

رئیس شورای امنیت کشور اخیرا درخصوص فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد گفته که " لازم است تجمعات صورت گرفته از سوی ایشان دارای مجوز قانونی باشد، ضمن اینکه محتوای سخنرانی‌ها دلالت بر شائبه انتخاباتی بودن آنها دارد."

عبدالرضا رحمانی فضلی در این خصوص تصریح کرده است که "شائبه انتخاباتی بستگی به نحوه صحبت و محتوای سخنرانی‌ها دارد که در صورت تکرار شائبه انتخاباتی تقویت می‌شود و این در حالی است که فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی غیرقانونی است."
وزیر کشور درخصوص فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد تاکید کرده که "لازم است تجمعات صورت گرفته ازسوی ایشان دارای مجوز قانونی باشد؛ ضمن اینکه محتوای سخنرانی‌ها دلالت بر شائبه انتخاباتی بودن آنها دارد."

البته سخنان وزیر کشور کاملا منطقی و بر مبنای وظایف قانونی که وی به عنوان وزیر کشور بر عهده دارد بیان شده است؛ در حقیقت اون از احمدی نژاد و اطرافیانش خواسته برای هرگونه تجمعی نسبت به دریافت مجوزهای قانونی اقدام کنند؛ رویه ای که در دولت نهم و دهم به ویژه پس از انتخابات 88 دقت نظر خاصی در مورد آن صورت می گرفت و از برگزاری هرگونه تجمعی که فاقد مجوزهای لازم بود جلوگیری به عمل می آمد. حال انتظار این است که اعضای دولت گذشته به ویژه شخص رئیس دولت به این رویه قانونی پایبند باشند.

نکته دیگری که رحمانی فضلی نسبت به آن به احمدی نژاد و حامیانش تذکر داده این است که سخنرانی های رئیس دولت های نهم و دهم که با حرارت بیشتر و برنامه ریزی مدون تری در فاصله کمتر از یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در حال انجام است، "دلالت بر شائبه انتخاباتی بودن دارد." موضوعی که نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص آن باید مراقبت های لازم را داشته باشند و به کسانی که رویه قانونی را رعایت نکنند،  تذکرهای لازم را بدهند.

البته استاندار سابق تهران که خود به قوانینی که رحمانی فضلی بر اساس آن به رئیس دولت های نهم و دهم تذکر داده، کاملا اشراف دارد؛ گویا سخنان رئیس شورای امنیت کشور و همکار سابقش به مذاقش خوش نیامده و به همین علت در صدد پاسخگویی به این اظهارات بر آمده است.

مرتضی تمدن ضمن تکذیب این نکته که از سوی وزارت کشور به احمدی نژاد تذکر داده شده است، در اظهار نظری عجیب گفته که "وزیر کشور در سطحی نیست که به رئیس جمهور سابق تذکر دهد و بهتر است مجری قانون و تامین کننده آزادی های فردی و جمعی در چارچوب قانون اساسی باشد."

وی درباره اظهارات اخیر وزیر کشور پیرامون سفرهای محمود احمدی نژاد، اظهار کرده که " این سفرها به درخواست مردم انجام می شود و مروری بر 27 سفر انجام شده از اواخر سال 92 تا کنون نشانگر میل و علاقه قلبی ملت عزیز به خادم و خدمتگزار خود پس از پایان دوران ریاست جمهوری است."

وی که پیشتر خود رئیس سابق شورای تامین استان تهران زیر نظر وزیر کشور وقت بوده و باتوجه به سوابق اجرایی و همچنین سابقه عضویتش در مجلس شورای اسلامی با اختیارات و مسئولیت های وزیر کشور ناآشنا نیست، یادآور شده که "توصیه شخصی بنده به جناب وزیر این است که به جای تقابل با مردم شریف و انقلابی که عملا میزبان و دعوت کننده سفرها هستند، بستر مناسب را برای حضور حماسی و انقلابی بیشتر آن ها فراهم آورند!"

تمدن خاطرنشان کرده "لازم است اضافه کنم این مراسم ها بر اساس ضوابط قانونی و با رعایت همه جوانب، با شکوه و نظم مثال زدنی در محیط های مسقف و بدون هیچ گونه حاشیه سازی برگزار شده است. اساسا برابر قانون برگزاری مراسم در چنین محیط هایی نیاز به اخذ مجوز ندارد. مگر هزاران مراسم که در مناسبت های گوناگون در طول سال در مکان هایی نظیر مساجد، مصلی ها، حسینیه ها و ... برگزار می شود، نیاز به مجوز دارد؟ بعید میدانم که جناب آقای رحمانی فضلی از این مساله اطلاع نداشته باشند. البته اغلب ستادهای برگزار کننده مردمی، مسئولان استان و شهرستان ها را به صورت کتبی در جریان برنامه های سفر قرار داده اند. "

وی که گفته می شود در حال حاضر ریاست ستاد انتخاباتی طیف حامیان دولت بهار را بر عهده گرفته است به شائبه انتخاباتی بودن سفرهای احمدی نژاد پاسخ داده و گفته است که "برای شخصیت هوشمند و فرهیخته ای همچون دکتر احمدی نژاد و ملتی آگاه همچون ملت ایران اولویت های بسیار مهمتری از انتخابات وجود دارد که جلوه هایی از آن را در سخنرانی های ایشان در سفرها و در قالب نشر و تبیین آرمان های امام، انقلاب و رهبری مشاهده می کنید. به نظر بنده انتخاباتی کردن فضا آن هم توسط مسئولان دولت یازدهم، در حکم فرار از پاسخگویی به مطالبات مردم است که باید مراقب این طراحی ها بود و ملت ایران کاملا در این خصوص هشیار است. برابر قوانین، وزارت کشور موظف است امنیت کلیه گردهمایی های مردمی را فراهم کند و چنانچه قصوری در این زمینه صورت گیرد مسئولان امر باید پاسخگو باشند.

پاسخ های پینگ پنگی دو مدیر سابق صدا و سیمای لاریجانی که یکی در دولت گذشته راهش را از رئیس فعلی مجلس جدا کرده و دیگری امروز در دولت یازدهم در جایگاه وزیر کشور نشسته است، نکته جالبی است که باید بر محور قانون سنجیده شود به نظر می رسد که وزارت کشور از برگزاری نشست های احمدی نژاد در شهرهای مختلف کشور که بدون اخذ مجوز شورای تامین شهر یا استان مذکور صورت گرفته است گلایه مند است و از طرفی هم معتقد است که این سخنرانی ها دارای شائبه انتخاباتی است و باید مقام قضایی وارد این ماجرا شود.
از طرفی هم نزدیکان و حامیان احمدی نژاد معتقدند که اولا این نشست ها مردمی است و هیچ گونه شائبه انتخاباتی بودن به آن نمی چسبد. از طرفی هم برگزاری نشست های آن ها به دلیل اینکه در مساجد، حسینیه ها و مصلی های شهرها و استان های مختلف انجام می شود، نیاز به اخذ هیچگونه مجوزی ندارد!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار