کد خبر: ۲۷۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 10 August 2016
به گزارش تابناک یزد، کشور یکصد هزار نفری پادشاهی تونگا که شاید خیلی‌ها پیش از رژه کاروان ورزشی آنها حتی اسم آن را هم نشنیده بودند به دلیل پوشش جذاب یا بهترین بگوییم فقدان پوشش پرچمدار کاروان خود بسیار مورد توجه مفسرین تلویزیونی و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.
«پیتا تائوفاتوفوئا» تکواندو کار این کشور بدون پیراهن و با بدنی آغشته به روغن برای تیم ملی تونگا رژه رفت که البته با بدن ورزیده‌ای که او دارد خیلی جای گله نیست. لباس لنگ مانند و گردنبند دندان کوسه که این ورزشکار به تن داشت در واقع ادای احترام به کشور و جزیره محل تولدش «هاپای» بوده است.
او در مصاحبه‌ای در رابطه با برخوردها و سر و صداهای پیرامون پوشش خود گفته است: «من در ابتدای رژه خیلی متوجه ابراز احساسات و سر و صداها نبودم اما وقتی سوار اتوبوس شدیم همه به من گفتند که تو اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را منفجر کردی و همه به دنبال اطلاعات در رابطه با تو هستند... برای من خیلی اهمیت دارد که مردمان جهان به تونگا توجه کنند و ببینند که تو می‌توانی از یک جزیره کوچک باشی و با بزرگان دنیا رقابت کنی». باید گفت که این شهرت پانزده دقیقه‌ای به قول «اندی وارهول»، واقعه برازنده این ورزشکار گمنام تونگایی است که سه بار به دلیل شکستگی استخوان‌های مختلف بدن و پاره شدن رباط پا و گذراندن ماه ها بر روی ویلچر در انتظار شرکت در المپیک بوده است. او که متولد استرالیا است و مادری استرالیایی و پدری تونگایی دارد با اینکه می‌توانست با کشور استرالیا در مسابقات شرکت کند جزیره کوچک پدری را برای مبارزه ورزشی انتخاب کرد.
پیتا تائوفاتوفوئا ورزشکار تونگایی با کمربند سنتی که عمه لوئیزا پیش از مرگ برای او بافته بود الهام‌بخش نسل جدید ورزشکاران تونگایی است. او قول داده است که بار دیگر این بار در اختتامیه ریو اینترنت را منفجر کند، او گفته است که پلک نزنید شاید لحظه را از دست بدهید، این یک راز است.
مد لباس در افتتاحیه المپیک(قسمت اول/عکس)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار