کد خبر: ۲۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 25 April 2015
به گزارش تابناک فارس ونقل از ایسنا،دکتر کامران باقری لنکرانی در کنفرانسی خبری گفت: در این سمینار پیش‌نویس سند چشم‌انداز سلامت موبایل، رونمایی می‌شود.

به گفته وی، فراهم آوردن فرصتی برای ارائه و معرفی تحقیقاتی که درحوزه ارتقا سلامت با استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه تهیه شده است، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سمینار خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگزاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: کاربردهای سلامت همراه، مباحث معرفت شناختی در سلامت همراه، سواد سلامت و سلامت همراه، سرمایه گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، کاربرد سلامت همراه در تصویربرداری پزشکی و آخرین تحولات و چالش‌های سلامت همراه از مهم‌ترین محورهای این سمینار است.

لنکرانی ادامه داد: در این سمینار 10 تن از اساتید برجسته دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی در رشته‌های پزشکی و آی تی به عنوان سخنرانان اصلی حضور و سخنرانی خواهند داشت و مباحث مختلفی در خصوص مسائل علمی مرتبط با موضوع سمینار را طرح خواهند کرد.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاستگزاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: هم‌اکنون در نظام پایه سلامت بیش از یک دوم هزینه‌های افراد در خصوص نرم افزارها است که در کشور ما این رقم به 25 درصد می‌رسد. بر اساس گزارش‌ها در ایران بیش از دو برابر جمعیت کشور تلفن همراه موجود است و تعداد اشتراک‌ها به 83 میلیون مشترک رسیده است.

وی گفت: از بین کاربران اینترتی بیش از 40 میلیون نفر دارای وبلاگ شخصی هستند که 21 درصد دیگر به شکل روزانه به وبلاگ‌های دیگر افراد مراجعه می‌کنند.

رئیس اولین سمینار بین‌المللی سلامت همراه افزود: خود مراقبتی و سواد استفاده از برنامه‌های تلفن همراه یکی از نیازهای اساسی در هر جامعه به شمار می‌رود.

لنکرانی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد با تشکیل دبیرخانه دائمی این سیمنار، بتوانیم کاربران تلفن همراه را به سمت استفاده از برنامه‌های خود مراقبتی هدایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار