امام جمعه گرگان:
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان اظهار کرد: اول ذی القعده ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) بود و در روز ۱۱ این ماه نیز ولادت امام رضا (ع) است. این دهه به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است برای اینکه در این دهه زمان بسیار خوبی است تا کرامت های انسانی و سبک زندگی بزرگان در انسان ایجاد شود.
کد خبر: ۲۷۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 05 August 2016

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امنیت راه برای اعزام زوار ایرانی به خانه خدا فراهم نیست، گفت: سنگ اندازی آل سعود مانع برگزاری حج امسال شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان اظهار کرد: اول ذی القعده ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) بود و در روز ۱۱ این ماه نیز ولادت امام رضا (ع) است. این دهه به عنوان دهه  کرامت نامگذاری شده است برای اینکه در این دهه زمان بسیار خوبی است تا کرامت های انسانی و سبک زندگی بزرگان در انسان ایجاد شود.

وی ادامه داد: امروزه هر کدام از جوامع بشری برای خود سبک رفتاری دارند و ما نیز باید این سبک رفتاری را از طریق پیامبران و امامان برای خود ایجاد کنیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بهترین سبک زندگی این است که رفتارهای دیگران در زندگی ما نیکو شود و ما از رفتارهای خوب آنها در زندگی خود استفاده کنیم.

نورمفیدی تصریح کرد: امام رضا (ع) بهترین اخلاق و ایمان را داشتند و انسان کاملی به حساب می آیند. ما مسلمانان تنها دور ضریح این امام می چرخیم در صورتی که باید اخلاق و رفتار امام را در خود ایجاد کنیم که باعث بهترشدن وضعیت زندگی انسان می شود.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی گفت: بدترین انسان ها کسانی هستند که خیر آنها به کسی نمی رسد و زندگی این افراد در دنیا بی فایده محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: مسلمانان باید از مکتب امامان درس بگیرند و زندگی آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند که باعث می شود تا امامان آنها را در تمام مراحل زندگی یاری کنند.

خبرنگاران مراقب حفظ آبرو و حیثیت مردم باشند

خطیب نماز جمعه گرگان در خطبه دوم خاطرنشان کرد: روز یکشنبه ۱۷ مردادماه به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است. خبرنگاران و اصحاب رسانه باید مراقب باشند تا با انتشار اخبار خود در رسانه ها و فضای مجازی آبرو و حیثیت افراد و مردم را پایمال نکنند.

او با بیان اینکه در جهان، مطبوعات توسط قانون کنترل می شود، افزود: رسانه ها برای خود محدوده ای دارند اما در میان خبرنگاران مسلمانان علاوه بر قانون، شریعت نیز وجود دارد و باید خبرنگاران با توجه به این دو مسئله در کار خود فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آل سعود با برنامه ها و سنگ اندازی های خود از اعزام زوار ایرانی خانه خدا جلوگیری کرد که مقصر نیز خود اوست چراکه امنیت را برای زائران خانه خدا فراهم نکرده است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی گفت: یکی از شرایط زیارت خانه خدا، امنیت راه است و اگر این امنیت وجود نداشته باشد، حج بر مسلمانان واجب نیست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار