مدیرکل کمیته امداد استان یزد از پرداخت 28 میلیارد و 517 میلیون ریال کمک معیشت در قالب مستمری به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۷۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 02 August 2016

به گزارش تابناک یزد،محسن علیزاده اظهار داشت: کمیته امداد یک نهاد حمایتی بوده و به تدبیر امام راحل و در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف تأسیس کمیته امداد تأمین عدالت اجتماعی بوده است، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های امدادگران و کمک‌هایی که خیرین در حمایت از خانواده‌های زیرپوشش انجام داده‌اند، اقدامات مطلوبی به منظور بهره‌مندی اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیازمندان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به افرادی که جامعه هدف کمیته امداد محسوب می‌شوند، تصریح کرد: خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان، از کار افتادگان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 29 هزار خانوار در قالب طرح مددجویی زیرپوشش کمیته امداد استان یزد هستند، بیان کرد: طی سه ماهه اول سال جاری 47 میلیارد و 793 میلیون ریال در سرفصل‌های مختلف به خانوارهای زیر پوشش پرداخت شد.

علیزاده با بیان اینکه سالانه بیش از 35 سرفصل خدماتی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ارائه می‌شود، گفت: خوشبختانه با رویکردهای اتخاذ شده خدمات امداد به صورت هدفمند و بر اساس نیازهای مددجویان به آنها ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه هدفمند خدمات یکی از راهکارهای امداد برای توانمندسازی مددجویان همچنین جلوگیری از وابستگی مددجویان به این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: ارائه خدمات بهداشتی و بیمه خدمات درمانی به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه هدف که در قالب بیمه مددجویان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف، توزیع اقلام بهداشتی در بین مددجویان و پرداخت کمک هزینه سوء تغذیه به کودکان از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد انجام می‌دهد.

وی به پرداخت وام اشتغال به مددجویان و ارائه خدمات خودکفایی و اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: این امر به منظور ایجاد زمینه توانمندسازی و خودکفایی در مددجویان صورت می‌گیرد.

علیزاده، ارائه خدمات مسکن و ساختمان، خدمات فرهنگی و آموزش، خدمات کمک هزینه تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج و ارائه خدمات حقوقی و قضایی را نیز از دیگر اقدامات امداد در حمایت از مددجویان این نهاد بر حسب نیازهای آنها عنوان کرد و یادآور شد: ارائه خدمات مددکاری و مشاوره و پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان نیز از سایر اقدامات کمیته امداد در قبال جامعه هدف است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار