کد خبر: ۲۶۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 31 July 2016

فرماندار قصر قند عنوان کرد: تعلل در ساخت پل، بر رودخانه کاجو ، ارتباط40 روستای شهرستان قصرقند را با مشکلو گرفتار سیلکرد.

حمیرا ریگی در گفت وگو با ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان اظهار کرد: در پی بارندگی دیشب و بر اثر طغیان رودخانه کاجو راه های ارتباطی اکثر روستاها به دلیل نزدیکی به حاشیه رودخانه مسدود شده است.

وی با بیان اینکه سیلابی که از 3 روز گذشته جاری شده دیشب به بیشترین حد رسیده خاطر نشان کرد: حدود 28روستا در بالادست رودخانه کاجو د 10روستا در پایین دست این رودخانه از حوزه بخش ساربورک مسیر ارتباطی آنها با دیگر نقاط تا زمان فروکش شدن آب قطع شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها راه ارتباطی این روستاها از بستر رودخانه کاجو است و پس از فروکش کردن سیلاب مشکل ارتباطی این روستاها حل خواهد شد که متاسفانه همیشه مشکل خارج شدن آب از کف رودخانه در این منطقه وجود دارد.

ریگی با اشاره براینکه سال 1394 مطالعات احداث پل از روستای حمیری به محور اصلی نیک شهر-قصرقند انجام شده خاطر نشان کرد: احداث پل حمیری یکی از ضروریات های شهرستان قصر قند به شمار می آید چرا که با هرآورد آب خسارت های زیادی به مردم وارد می شود.

فرماندار قصرقند عنوان کرد: در حال حاضر تمام زمین های زراعی وخانه های مسکونی که در مسیر و حاشیه رودخانه کاجو قرار دارند دچار آبگرفتگی شده اند.

وی افزود: امیدواریم این سیلاب ها تاثیری روی سفره های زیر زمینی داشته باشد .

به گزارش ایسنا جمعیت روستاهای بالادست رودخانه کاجو 8هزار نفر وروستاهای پایین دست این رودخانه 10هزار نفر است.

به گفته هواشناسی بارش باران ناشی از سامانه بارشی مونسون به صورت متناوب تا اواسط هفته جاری در استان ادامه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار