مقبره سید عباس در هرات خاتم طی مراسمی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور اقشار مختلف مردم به مکان جدید منتقل شد.
کد خبر: ۲۶۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 30 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدعباس از سادات جلیل القدری است که سال هاست مورد توجه و احترام مردم شهرستان خاتم و دیگر شهرستانهای استان یزد و مناطق هم جوار است.
این مقبره در شرایط چندان خوبی قرار نداشت و در طرح توسعه شهری در میان میدان شهر قرار گرفته بود و به همین دلیل طرح جابجایی آن در دستور کار قرار گرفت.
فرماندار خاتم در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یک قطعه زمین برای انتقال این مقبره اهدا شده و سند آن نیز تهیه شده گفت: هیچ نبش قبری انجام نشده و قبر مطهر در محفظه ای بتونی به مکان جدید منتقل شده است.
محمد زاده رحمانی به عقبه این پروژه اشاره و اظهار داشت: طرح جابه جایی مقبره سید بزرگوار در زمان حجت الاسلام رضایی امام جمعه وقت مطرح و از دفتر مقام معظم رهبری کسب اجازه شد و پس از تایید کلی از دفتر رهبری این طرح جهت اجرا به مسئولان اوقاف و امور خیریه شهرستان و استان ارائه شد ولی در آن زمان، پیگیری های بعدی صورت نگرفت.
وی یادآور شد: بعد از چند سال وقفه و با درخواست اکثریت مردم شهرستان و با توجه به اینکه این سید کریم مورد احترام و ارادت اهالی شهرستان و حتی اهالی شهرستان های همجوار و بعضا مسافرین عبوری می باشد این جابه جایی مقبره توسط مسئولین پیگیری و دستور کار قرار داده شد.
وی افزود: برای مکانیابی محل احداث بقعه جدید از مدیر کل سابق، واحد فنی مهندسی اوقاف و امور خیریه استان دعوت به عمل آمد و چند پیشنهاد مطرح شد که مهمترین و اولین پیشنهاد مسئولین شهرستان ورودی شهر هرات از سمت یزد بود، چون احداث این بقعه در آن مکان باعث ایجاد یک مکان مذهبی مناسب جهت بدرقه و استقبال زاور شد و چنانچه با کیفیت و با یک معماری خوب و شکیل ساخته میشد از لحاظ زیبایی و فضا شهری قابل توجه بود.
این مسئول افزود: کل زمین اهدایی حدود 2000 متر مربع است و برای شروع پروژه به اداره اوقاف تحویل داده شده است و تا 11 هکتار قابل توسعه و افزایش است و پیش بینی های لازم جهت اجرای فازهای توسعه آن دیده شده است.
زاده رحمانی در ادامه اظهار داشت: علت اصلی که باعث شد پیگیر این جابجایی باشیم این بود که وضعیت قبر مرحوم سید عباس در نبش میدان جهاد در شان و برازنده آن سید کریم و اردتمندان به ایشان نبود و از سوی دیگر با انتقال این قبر به مکان جدید هم فضا برای توسعه و زیباسازی میدان جهاد فراهم شود و هم با ساخت بقعه زیبا و شکیل در محیطی وسیع در جوار بلوار کشاورز، یک قطب فرهنگی مذهبی که جای خالی آن در شهرستان به خوبی احساس می شود ایجاد شود.
مقبره سید عباس هم اکنون در کنارگذر شهر هرات مرکز شهرستان خاتم واقع شده است و این بقعه مبارک برای مردم شهرستان و شهرهای اطراف از اهمیت و قداست بالایی برخوردار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار