کد خبر: ۲۶۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 27 July 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر این که آموزش حق همه مردم است و عدالت آموزشی جزو سیاست‌های مورد توجه مسئولان است، از باسوادی بیش از پنج هزار تبعه خارجی در این استان خبر داد.

«مرآت امین‌الرعایا» با اشاره به نقش سوادآموزی در باسواد کردن اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: افزایش سطح علمی جامعه از جمله موثرترین راهکارهای توسعه بیش از پیش فرهنگی،‌ اقتصادی و اجتماعی استان است.

وی برنامه‌ریزی راهبردی به‌منظور ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان را ضروری دانست و گفت: آموزش حق همه مردم است و عدالت آموزشی جزو سیاست‌های مورد توجه مسئولان نظام و دولت تدبیر و امید است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان یزد، توجه به بحث باسوادی اتباع خارجی را از ضرورت‌های توسعه فرهنگی جامعه در این استان دانست و خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون بیش از 5000 تبعه خارجی در استان یزد با سواد شدند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تشویق افراد بی‌سواد به شرکت در دوره‌های سوادآموزی، افزود: طبق آخرین سرشماری انجام شده، بیش از 29 هزار نفر بی‌سواد در استان یزد وجود دارد.

امین الرعایا در ادامه استان یزد را استان پیشتاز در امر باسوادی افراد بی‌سواد جامعه به ویژه اولیا دانش آموزان، دانست و خاطرنشان کرد: 60 درصد تعداد کل افراد بی‌سواد در استان یزد به اتباع خارجی ساکن در استان اختصاص دارد.

وی با بیان این‌که ریشه همه مشکلات جامعه در بی‌سوادی برخی از افراد است،‌ گفت: احساس مسئولیت برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی بین اقشار مختلف جامعه، یکی از وظایف اصلی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی آموزشی نظام است.

این مقام مسئول با اشاره به نرخ باسوادی گروه‌های سنی 10 تا 49 سال در سطح استان، یادآور شد: شهرستان بافق با جمعیت باسوادی 97.22 درصد شهرستان، پیشگام این رده در سطح استان است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به آمار 100 درصدی در باسوادی در این شهرستان دست یابیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار