کد خبر: ۲۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 22 April 2015

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بی‌بدیل روحانیون در پیشبرد انقلاب اسلامی، آنها را سربازان حضرت ولی عصر(عج) خواند و اظهار داشت: خدمت‌رسانی و کاهش دغدغه‌های معیشتی روحانیون، آنان را در انجام مسوولیت خطیرشان یاری می‌کند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار معاون تامین اجتماعی و مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با وی، با تاکید بر اهتمام مسوولان ذی‌ربط برای حل مشکل مسکن طلاب و روحانیون استان، گفت: این مشکل تا پایان سال جاری حل خواهد شد.

وی افزود: 1200 نفر از طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی فاقد مسکن هستند که مطمئنا ساخت و تامین این تعداد واحد مسکونی کار سختی نیست و قطعا تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی از مسوولان امر خواست با نگاه مثبت و با استفاده از روش‌های قانونی موجود این موضوع را پیگیری کنند.

وی به اداره کل راه و شهرسازی استان دستور داد واحدهای مسکن مهر موجود در شهرستان‌ها را با اولویت به طلاب و روحانیون فاقد مسکن اختصاص دهد.

جبارزاده اضافه کرد: در تبریز هم با تامین زمین مناسب و با استفاده از تسهیلات قانونی این کار قابل انجام است.

وی همچنین با اشاره به طرح خانه عالم، خاطرنشان کرد: چنین طرح‌هایی باید در برنامه‌های شهرسازی مورد توجه قرار گیرد.

معاون تامین اجتماعی و مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور نیز در این دیدار گفت: کمتر از 10 درصد روحانیون فعال کشور شاغل هستند و مابقی تنها با درآمدهای اندک از طریق دریافت شهریه و فعالیت‌های فرهنگی امرار معاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام هادی اکبری با بیان این که 40 هزار روحانی در کشور فاقد مسکن هستند، افزود: در استان آذربایجان شرقی نیز 1200 طلبه و روحانی نیاز به مسکن دارند.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که روحانیت به فکر مسایل مادی نبوده و با تمسک به اهل بیت و زی طلبگی و ساده‌زیستی ارتباط خود را با مردم حفظ کرده است.

معاون مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیون کشور، خاطرنشان کرد: این شورا برای استفاده از ظرفیت‌های استانی تاکنون در هفت استان نیز تشکیل شده است که وظیفه آن سیاست‌گذاری و هماهنگی برای تامین مسکن طلاب و روحانیون است.

وی افزود: هدف از تشکیل این شورا تامین نیازهای متعارف طلاب و روحانیون در بخش مسکن است تا آنها بتوانند به وظایف خطیر خود عمل کنند.

اکبری خاطرنشان کرد: مسکن‌هایی که از طریق این شورا تامین یا ساخته می‌شود با استفاده از تسهیلات بانکی و آورده خود روحانیون در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

در این دیدار حکم انتصاب اعضای شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیون استان از سوی استاندار آذربایجان شرقی به آنها اعطا شد.

معاون عمرانی استاندار، نماینده امام جمعه تبریز، مدیران کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان اعضای این شورا هستند.

در این دیدار مقرر شد شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیون استان با تشکیل جلسات مستمر، اقدامات لازم برای واگذاری واحدهای مسکن مهر موجود و احداث واحدهای مسکونی جدید برای طلاب و روحانیون را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار