استاندار سیستان و بلوچستان:
در این بازدید که هیاتی از سرمایه‌گذاران افغانی، مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد، فرماندار چابهار، فرماندار کنارک و مدیران ارشد پتروشیمی مکران حضور داشتند، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چابهار، به نقش پتروشیمی در توسعه اقتصادی و ارتقای سطح رفاه مردم و رونق اقتصاد در منطقه اشاره نمود.
کد خبر: ۲۶۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 17 July 2016

علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در نشستی با «محمد سمیع» والی ولایت نیمروز افغانستان در چابهار اظهار داشت: تمامی امکانات و اقدامات در کمترین فرصت برای سهولت در سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی افغانستان در چابهار تامین می شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی پتروشیمی مکران در این بازدید که هیاتی از سرمایه‌گذاران افغانی، مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد، فرماندار چابهار، فرماندار کنارک و مدیران ارشد پتروشیمی مکران حضور داشتند، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چابهار، به نقش پتروشیمی در توسعه اقتصادی و ارتقای سطح رفاه مردم و رونق اقتصاد در منطقه اشاره نمود.

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان پیشنهاد بررسی راهکارهای تاسیس دفتر کنسولگری افغانستان در چابهار و دفتر کنسولگری ایران در "زرنج" افغانستان برای سهولت در فعالیت سرمایه‌گذاران را ارائه نمود. وی تاکید کرد دفاتر کنسولگری در 2 سوی مرز می توانند نقش مهمی در توسعه روابط و صدور ویزا و روان سازی فعالیت های اقتصادی تجار طرفین داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در سخنانی بیان داشت ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه آزاد و بندر چابهار مناسب برای فعالیت تجار و بازرگانان افغانستان است و در چند سال اخیر بیش از 130 شرکت افغانی در این منطقه ثبت و در حال فعالیت هستند.
حامدعلی مبارکی افزود منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده است.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: روان سازی توسعه صادرات یکی از مهمترین اهداف منطقه آزاد در این شهرستان است که می تواند برای کشورهای محصور در خشکی مانند افغانستان نقش مهمی در ترانزیت ایفا کند و چابهار به دلیل نزدیکی با کشور افغانستان و تعامل و دوستی دیرینه ایران و افغانستان می تواند روز به روز بر توسعه روابط 2 منطقه نقش‌آفرین باشد.

در ابتدای این بازدید، جهانبخش جعفری رئیس سایت شهرک پتروشیمی مکران ضمن خوشامدگویی به هیات بازدید کننده، به تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرک و فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت.

شهرک پتروشیمی مکران بزرگترین طرح پتروشیمی کشور است که توسط بخش خصوصی در حال اجراست و مشتمل بر 18 مجتمع بالادستی و میان دستی پتروشیمی و بیش از 30 واحد صنایع پایین دستی می باشد که قرار است در سه فاز به بهره برداری برسد. چابهار بعد از عسلویه و ماهشهر، قطب سوم پتروشیمی ایران قلمداد می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین زهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
یعنی ایران اینقدر بی پولی خورده که افغانستان بیاد برا سرمایه گذاری؟ اصلا افغانستان پول داره مگه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار