معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری یزد گفت: پست های اداری یک ودیعه الهی در دست ماست و باید با استفاده از این فرصت برای خدمت به مردم، برای جبران کم کاری هایی که درگذشته اتفاق افتاده، بیش از پیش همکاری کنیم.
کد خبر: ۲۶۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 15 July 2016
به گزارش تابناک یزد، محمدعلی طالبی  در آیین بزرگداشت علی حمیدیا استاندار اسبق یزد که با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از مسوولان و چهره های سیاسی و اجتماعی استان در سالن اجتماعات فرمانداری یزد برگزار شد، افزود: روزی که مسئولیت معاونت سیاسی را عهده دار شدم، اعلام کردم که افتخار می کنم در جایگاهی قرار گرفته ام که قبلا شهید موحدین و حمیدیا در آن قرار داشتند و امروز که این مسئولیت ها را برعهده گرفته ایم باید دین خود را به این بزرگواران و دیگر شهدا ادا کنیم.
وی ادامه داد: بیان خاطرات و اقدامات مرحوم حمیدیا برای کسانی که امروز قبول مسئولیت کرده اند درس آموز و برای کسب تجربه مثمر ثمر است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری یزد گفت: باید از تجربیات گذشتگان بویژه منش و شخصیت درگذشتگان و شهدا به عنوان الگوی بهره برداری شود.
نماینده اسبق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مرحوم حمیدیا، بسیار منظم بود و در کارها به خط و خطوط توجهی نداشت و معیار سنجش افراد را توانایی آنها قرار داده بود و به همین دلیل توانست برای استان فعالیت های ماندگاری انجام دهد.
علی اکبر اولیا اظهار داشت: مسئولان استان باید به گونه ای عمل کنند که در تامین نیروهای مدیریتی عقب گرد نداشته باشیم و با تاسی از چنین الگوهایی برای تربیت مدیران آینده اقدام شود.
همسر استاندار فقید یزد مرحوم حمیدیا نیز در این آیین گفت: مرحوم حمیدیا زندگی خود را وقف مردم کرده بود و گاهی در اوایل انقلاب هفته هفته ایشان را نمی دیدم و حتی یک مرتبه سه ماه ایشان را ندیدم که در حال مبارزه با منافقین بود.
مهناز عسلی افزود: بعد از واقعه هفتم تیر که منافقین جمعی از مسئولان نظام را شهید کردند، مرحوم حمیدیا برای مبارزه با منافقین فعالیت می کرد که توانستند موسی خیابانی و جمعی از منافقین را به هلاکت برسانند.
وی ادامه داد: مرحوم حمیدیا به شدت به امام خمینی (ره) علاقه داشت و هنگامی که ایشان به بهشت زهرا آمدند، ما هم در آنجا بودیم .
و افزود: مرحوم حمیدیا شهید صدوقی را هم بسیار دوست داشت و اگر چند روز در نماز جماعت ایشان شرکت نمی کرد، در مراجعه بعدی آیت الله شهید صدوقی احوال ایشان را پرسیده و دلیل غیبت شان را سوال می کرد و مرحوم حمیدیا ارتباط نزدیک با روحانیت داشت و در اجرای دستورات اسلامی بسیار مقید بود و عمدتا نماز را اول وقت می خواند و همیشه قرآن کوچکی همراه داشت وهرزمان وقت آزاد داشت، قرآن تلاوت می کرد.
محمد حمیدیا فرزند ارشد مرحوم علی حمیدیا استاندار فقید یزد نیز در این این گفت: همواره پدرم به پدر و مادر خود احترام زیادی می گذاشت و برخورد خوب، مناعت طبع و شوخی های ایشان در بین خانواده زبان زد بود و هنوز خیلی ها از خلق خوب ایشان یاد می کنند.
محمدحسن خورشید نام از دوستان مرحوم حمیدیا نیز گفت: استاندار فقید یزد در اجرای قوانین بسیار جدی بود و هرگز اجازه نمی داد از روی خوش و طبع خنده روی ایشان سوء استفاده شود و به رغم برخورد ملاطفت آمیزی که در کارها داشت اما در اجرای فعالیت های اداری سخت گیر بود و همواره هوای زیردستان را داشت.
مصطفی سالاری فرماندار یزد نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بویژه مرحوم حمیدیا استاندار فقید یزد گفت: بیان خاطرات و منش و اخلاق درگذشتگان دارالعباده یزد در تربیت نسل امروز اثرگذار است و می تواند همچون چراغی روشنگر فعالیت های روزمره باشد، لذا برگزاری چنین نشست هایی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ دارالعباده و دارالعلم یزد دارد.
در این مراسم که با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف ومسئولان همراه بود، فیلم کوتاهی از زندگی و فعالیت های علی حمیدیا استاندار فقید یزد و صحبت های حجت الاسلام محمدعلی صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد پخش شد و جمعی از دوستان و نزدیکان مرحوم حمیدیا به بیان خاطراتی از ایشان پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار