مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از برداشت چهار هزار تن محصول بادمجان از سطح 80 هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳ 09 July 2016
به گزارش تابناک یزد،مهدی غیب الهی اظهارکرد: بادمجان ابرکوه از لحاظ طعم و شیرینی، منحصر بفرد است و یکی از مرغوبترین محصول تولید شده در سطح کشور است .
غیب الهی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوائی و مدیریت و تلاش کشاورزان در زمینه کاشت و داشت و نیز استفاده از مواد آلی و تغذیه مناسب، این محصول از طعم خاصی برخوردار است.
وی بابیان اینکه بادمجان برداشت شده این شهرستان روانه بازار مصرف استانهای هم جوار می شود افزود: متوسط عملکرد این محصول 50 تن و در بعضی مزارع به 60 تن در هکتار می رسد .
مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه متاسفانه قیمت فروش آن برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست ، بر ضرورت تاسیس کارخانجات صنایع تبدیلی و کنسرو سازی در شهرک صنعتی تاکید کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد : باتوجه بحران آبی و افت آبهای زیر زمینی ، از سال آینده آبیاری این محصول به روش آبیاری تحت فشار یا به عبارتی آبیاری تیب انجام می شود.
بادمجان سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی ودارای خواص دارویی فراوانی است و به علت دارا بودن آهن در رفع کم خونی بسیار موثر است و خوردن آن گرفتگی رگ ها را رفع و شخص را از خطر سکته قلبی محفوظ می دارد.
همچنین بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی و پوست آن ضد سرطان است.
17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی وباغی اختصاص دارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار