امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه:
تابناک: حضور با اوضاع نامناسب در جامعه نیز نوعی خیانت اجتماعی است، چراکه این افراد به‌ سلامت روانی جامعه لطمه می‌زنند و باید با آن‌ها مانند سایر خطاکاران مقابله شود.
کد خبر: ۲۵۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 08 July 2016
تابناک اصفهان:

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: متأسفانه برخی با سوءاستفاده از شعارهای آزادی در حال به حاشیه راندن فریضه بزرگ حجاب هستند و بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه در حال شیوع است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه فرق شیعه و سنی عامه و خاصه همگی به حجاب به عنوان واجب قائل هستند، اضافه کرد: بعضی‌ها با تمسک به برخی موارد می‌گویند کجای قرآن حجاب را واجب کرده که جواب در خود قرآن است.

میردامادی با اشاره به معنای عبارت «لا اکراه فی‌الدین» بیان کرد: مصداق این آیه بحث اجبار در اختیار کردن دین است و در حال حاضر پیروان همه ادیان الهی در کشور ایران آزادانه در حال زندگی هستند و این معنای «لا اکراه فی‌الدین» است.

وی اضافه کرد: جامعه متعلق به همه است، وقتی فردی وارد این محیط عمومی شد، نباید تحت عنوان آزادی ارزش‌های اسلامی را بر هم زده و در جامعه اسلامی فساد ایجاد کند.

امام جمعه موقت اصفهان با تقبیح ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر دزدی و رشوه‌خواری، بیان کرد: حضور با اوضاع نامناسب در جامعه نیز نوعی خیانت اجتماعی است، چراکه این افراد به‌ سلامت روانی جامعه لطمه می‌زنند و باید با آن‌ها مانند سایر خطاکاران مقابله شود.

امام جمعه موقت اصفهان تشریح کرد: اسلام کسی را مجبور به پذیرش دین نکرده و در حیطه شخصی افراد و در خانه‌ها ورود نمی‌کند، اما حضور در اجتماع، حضور در محیطی متعلق به همه مردم است که باید حقوق اجتماعی و شئون سایر مردم رعایت شود.

وی با اشاره به معضلات ناشی از بی‌بند و باری و بدحجابی برای جوانان تصریح کرد: چیزی که اجتماعی شد و مربوط به همه مردم بود، باید با آن برخورد شود.

میردامادی، بدحجابی را نوعی بیماری دانست که باید مانند سایر بیماری‌های واگیردار با آن برخورد شود و تأکید کرد: برخورد با این ناهنجاری‌ها را باید از خود دولت شروع کرد و از بدنه ادارات موضوع تکریم بانوان صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی پرداخت‌ها به کارمندان زن برای انجام آرایش به هنگام حضور در محل کار گفت: در شرایط فعلی برخی از اختلاط‌های زنان و مردان از دانشگاه‌ها و ادارات شایسته نیست و امکان بهبود وجود دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در موضوع حقوق‌های نجومی نباید به محکوم کردن و استعفای افراد اکتفا کنیم، افزود: باید کسانی که این اجازه را به این افراد داده‌اند نیز محاکمه شوند، ابتدا باید پرسید چه کسانی به این افراد اجازه دریافت چنین حقوق‌هایی داده‌اند و سپس آنها نیز باید مجازت شوند، چرا که مردم در شرایط اقتصادی کنونی دچار مشکل هستند اما عده‌ای از بیت‌المال چنین حقوق‌هایی را برداشت می‌کنند. 

وی با  اشاره به اینکه قاچاق یکی از معضلات کشور است، تصریح کرد: دلال‌ها و پارتی بازی نیز دراین میان نقش دارند، باید از تولید داخلی استفاده کرد، قاچاق خیانت به اقتصاد کشور است و این در حالی است که هر روز مشاهده می‌کنیم کارخانه‌ها به دلایلی مرتبط با رکود و مشکلات اقتصادی یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار