مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دهلران از راه‌اندازی دو کارگاه چیت بافی و چاقوسازی در شهر «پهله» زرین‌آباد در شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰ 04 July 2016
مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دهلران از راه‌اندازی دو کارگاه چیت بافی و چاقوسازی در شهر «پهله» زرین‌آباد در شهرستان دهلران خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛فرج فاضلی اظهار کرد: با اقدامات انجام‌گرفته در تیرماه امسال دو کارگاه چیت بافی و چاقوسازی در شهر پهله مرکز بخش زرین‌آباد دایر خواهند شد.

وی ضمن اشاره به اینکه توجه به صنایع‌دستی یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، افزود: در این راستا اداره میراث فرهنگی شهرستان دهلران چندین کارگاه آموزشی و تولیدی تجهیز می‌کند.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان دهلران ادامه داد: چیت بافی که با گسترش زندگی شهرنشینی کم‌کم در حال منسوخ شدن است به همین خاطر یک کارگاه آموزشی چیت بافی در شهر پهله دایر شده که پس از اخذ مجوزهای لازم به صندوق کارآفرینی امید برای اخذ تسهیلات معرفی خواهند شد و در این کارگاه، چیت در انواع سایز و به شکل ساده یا چند رنگ تولید می‌شود.

فاضلی گفت: کارگاه چاقوسازی که بهترین چاقوها در اندازه‌های مختلف و کاملاً با دست تهیه می‌کند راه‌اندازی شده و با توجه به کیفیت محصولات این کارگاه‌ها مشکلی برای فروش نخواهند داشت. 

وی در پایان ادامه داد: با تجهیز این دو کارگاه شمار کارگاه‌های تولیدی آموزشی فعال در شهرستان دهلران به 18 کارگاه خواهد رسید و در این کارگاه‌ها در رشته‌های نمدمالی، حصیربافی، گلیم نقش برجسته، چیت بافی چاقوسازی است که در آینده نیز رشته جاجیم‌بافی هم در شهرستان دهلران احیا خواهد شد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار