رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز از برگزاری طرح تلاوت نور در 130 مسجد این شهرستان در شهر و مناطق روستایی با حضور چهار هزار نفر خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 02 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سید رضا آقایی افزود: طرح تلاوت نور در طول سال همه شب بعد از نمازمغرب و عشا در سطح مساجد شهری و روستایی با حضور اقشار مختلف مردم و جوانان با نظم و طبق یک برنامه مدون برگزار می شود .
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارموجود تعداد شرکت کننده در طرح تلاوت نور را حدود 60 درصد آقایان و 40 درصد بقیه را نیز بانوان مهریزی تشکیل می دهد که مرتب زیرپوشش این طرح مهم معنوی در شهرستان هستند .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز مهمترین اهداف اجرای طرح را در این شهرستان ، گسترش و ترویج فرهنگ ختم قرآن کریم در طول سال ، بیان مفاهیم و قرآئت قرآن در سطح مساجد بصورت مستمر و آشنایی نسل جوان و خانواده ها با کلام وحی ذکر کرد .
آقایی گفت: برای افزایش حضور مردم و جوانان در طرح برنامه های مختلفی پیش بینی شده که اهم آنها با همکاری هیات امنای مساجد ، کانون های فرهنگی هنری و خیرین شامل برگزاری اردوهای مختلف فرهنگی ، زیارتی ، تشویق مجریان طرح و برگزاری مسابقات است .
وی گفت: از طرف این اداره برای تقویت طرح تلاوت نور در سطح مساجد شهرستان بر حسب نیاز و امکانات نسبت به تامین برخی ملزومات بخصوص قرآن مجید ، رحل و غیره اقدام و نیازها بررسی و پیگیری می شود .
این مسئول با اشاره به تهدید نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی ، برگزاری طرح تلاوت نور را گامی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان در بعد فرهنگی ذکر کرد وبر تداوم گسترش طرح در تمامی مساجد شهرستان در سالجاری تاکید کرد .
شهرستا مهریز با 50 هزار نفر جمعیت دارای 300 مسجد است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار