کد خبر: ۲۵۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 30 June 2016
به گزارش تابناک یزد،هلال احمر استان یزد و معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری یزد در زمینه فرهنگ سازی کاهش تصادفات درون شهری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

حضور مدیرعامل هلال احمر استان یزد به همراه معاونان و معاون ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری یزد در یک جلسه مشترک سرآغاز همکاری‌های هلال احمر و شهرداری یزد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در زمینه ترافیک شهری اظهار داشت: متاسفانه ناهنجاری‌ها و رفتارهای متضاد با انظباط شهری در یزد افزایش یافته است.

حمید پارساییان تاکید کرد: لازم است با همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های موثر در این امر، برای فرهنگ سازی در این حوزه اقدامات جدی صورت گیرد.

امکان استفاده از مروجان جوان و مربیان توانمند هلال احمر در فرهنگ سازی ترافیکی

وی با اشاره به ظرفیتی که در زمینه فرهنگ سازی در هلال احمر وجود دارد، عنوان کرد: امکان استفاده از ظرفیت مروجان جوان و مربیان توانمند هلال احمر برای آموزش فرهنگ ترافیک وجود دارد و این آمادگی از سوی هلال احمر اعلام می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری یزد نیز در این جلسه با اشاره به عزم جدی شهرداری یزد در روان سازی ترافیک اظهار داشت: به همین منظور در سال‌های ۹۳ و ۹۴ سیستم‌های نظارت تصویری در همه چهارراه‌ها، میادین و تقاطع‌های اصلی شهر یزد مستقر شد.

محمدرضا شفیعی بیان کرد: حاصل این اقدامات کاهش چشمگیر تصادف‌ها و آمار کشته شدگان حوادث ترافیکی در یزد بود.

کاهش آمار فوت شدگان تصادفات درون شهری با استفاده از سیستم‌های نظارت تصویری

وی، وجود تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت در سطح شهر و ۱۲ کارخانه ساخت موتور سیکلت در استان یزد را نشانه وجود معضلی به نام موتور سیکلت دانست و تاکید کرد: وجود مهاجران خارجی نیز که با چندین سرنشین در شهر تردد می کنند به یک مشکل بزرگ برای ترافیک شهری تبدیل شده است.

شفیعی ادامه داد: امسال تلاش می کنیم علاوه بر توسعه ابزارهایی نظیر دوربین‌های کنترل ترافیک و ...، بحث فرهنگ سازی در حوزه ترافیکی را نیز به صورت جدی پیگیری کنیم که امیدواریم با همکاری هلال احمر استان یزد و استفاده از نیروهای توانمند و داوطلب بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: جای خالی فرهنگ سازی در استان یزد احساس می شود و طی دو سال اخیر نیز فعالیتهای خوبی توسط شهرداری و دیگر دستگاه‌ها صورت گرفته است.

هلال احمر آزمون خود را در طرح های ترافیکی نوروزی پس داده است

حامد صدیقی بیان کرد: اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد نیز آمادگی دارد در جایی که حضور داوطلبان جوان مورد نیاز باشد، حضور پیدا کند و نقش خود را در زمینه فرهنگ سازی به درستی ایفا کند.

وی با بیان اینکه هلال احمر می تواند یکی از یاریگران اصلی در زمینه فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات درون شهری هم در حوزه عابران پیاده و هم در زمینه موتورسیکلت‌ها و خودروها باشد، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان یزد با هزاران نفر عضو در سطح استان می تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.

صدیقی یادآور شد: نمونه همکاری‌های هلال احمر در طرح های نوروزی که با عنوان طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و بحث کمپین «نه به تصادفات جاده ای» اجرا شد، قابل مشاهده است و نیروهای این نهاد به خوبی توانسته اند در میان مسافران نوروزی فرهنگ سازی انجام دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار