مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: افزون بر 200 میلیارد ریال تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان در اختیار کارآفرینان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۵۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 29 June 2016
به گزارش تابناک یزد،محمود شاکری شمسی افزود: تفاهم نامه سه جانبه ای بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بانک سینا با هدف ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان منعقد شده که بر اساس آن تسهیلاتی با کارمزد هفت درصد به طرح های اقتصادی مستقر در روستاها پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: طرح های تولیدی و خدماتی واقع در مناطق روستایی از تخفیف 15 درصدی در سود و کارمزد بهره مند می شوند و مبلغ اختلافی سود و کارمزد با سهم مشترک پنج درصد توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، استانداری و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: در برهه کنونی میزان تسهیلات برای هر استان 200 میلیارد ریال است که طرح های تایید شده، مشمول 6 سال دوره مشارکت، دوره تنفس و بازپرداخت خواهد بود.
شاکری شمسی با اشاره به فرآیند بررسی طرح ها گفت: پس از ارائه مدارک مورد نیاز متقاضیان و بررسی طرح ها در کمیته اشتغال فرمانداری هر شهرستان، کمیته ای متشکل از نمایندگان دستگاه اجرایی مربوطه استان از جمله دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری و بانک عامل در چارچوب اولویت های سرمایه گذاری و با رعایت دستورالعمل اجرایی مربوط طرح های ارائه شده را بررسی و تایید می کنند.
استان یزد یک میلیون و 80 هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک چهارم آنها در بیش از یکهزار روستا و ابادی ساکن هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار