کد خبر: ۲۵۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 29 June 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد از ساخت و تجهيز آزمایشگاه مركزي اين دانشگاه با کمک خیرین میبدی خبر داد.

 "عباس كلانتري" ضمن بيان اين خبر، تصريح كرد: این تجهیزات آزمایشگاهی بالغ بر 15 دستگاه است که با مشارکت خیرین برای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تهیه شده و از جمله این دستگاه‌ها می توان به تجهیزات طیف سنجی و شناسایی ترکیبات شیمیایی نام برد که هزینه بالایی در برداشته است.

وی با اشاره به این که تعدادی از این تجهیزات در سطح استان منحصر به دانشگاه میبد است، بیان كرد: با توجه به این که این دانشگاه برنامه گسترش رشته های علوم پایه و فنی را در سطح ارشد و دکترا دارد، تجهیز آزمایشگاه لازم و پر اهمیت است.

کلانتری همچنين از اهتمام دانشگاه برای استفاده اساتید و دانشجویان دانشگاه از امکانات فراهم شده خبر داد و گفت: استفاده از این تجهیزات برای آموزش دانشجویان و مهم‌تر از آن در امر پژوهش‌، تحقیقات هیات علمی و دانشجويی و نیز صنایع موجود در شهرستان مستلزم برنامه‌ریزی است.

رئیس شورای مراکز آموزش عالی میبد گفت: فعالیت‌های پژوهشی در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه‌های فنی باید براساس نیاز صنایع و نه با نگاه امتیاز‌گیری از انتشار مقالات در نشریات  ISI، هدف‌گذاری شود.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که برای تجهیزات آزمایشگاهی صرف می‌شود، بسیار زیاد است که مشارکت خیرین می‌تواند تاثیر بسزايی در برداشتن بار آن از دوش دانشگاه داشته باشد.

گفتني است، در مجموع برای ساخت آزمایشگاه مبلغ 10 ميليارد ريال و برای خرید دستگاه‌ها نیز حدود 11 ميليارد ريال هزینه شده که با مشارکت خیرین میبدی صورت پذیرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار