کد خبر: ۲۵۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 29 June 2016
به گزارش تابناک یزد،جمعيت هلال احمر يزد در رابطه با مسائل ترافیکی و فرهنگ‌سازی براي کاهش تصادفات درون شهری با معاونت ترافيكي شهرداري يزد همكاري مي‌كند.
"محمد رضا شفیعی" معاون حمل  نقل و ترافیک شهرداری یزد در نشستي كه در همين رابطه برگزار شد، با تاکید بر عزم جدی شهرداری یزد در روان‌سازی ترافیک، عنوان کرد: در همين راستا نيز طي دو سال گذشته، سیستم‌های نظارت تصویری  در کلیه میادین و تقاط‌هاي اصلی شهر يزد ایجاد شد و ماحصل این اقدامات نيز کاهش تصادفات و کشته‌شدگان حوادث ترافیکی دورن شهري بود.

وي وجود تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت در سطح شهر و تعداد 12 کارخانه ساخت موتور سیکلت در استان یزد را نشانه وجود معظلی به نام موتور سیکلت در يزد دانست و خاطر نشان کرد: وجود اتباع و مهاجرانی که با چندین سرنشین با موتورسيكلت در شهر تردد می‌کنند، به یک مشکل بزرگ برای ترافیک شهری تبدیل شده است.

شفيعي اظهار كرد: در سال جاری قصد داریم علاوه بر اقدامات سخت‌افزاری، فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیکی را به صورت جدی پیگیری کنیم و در حال حاضر نيز گام‌هایی برداشته شده ولي در ابتدای راه هستیم.

دکتر "حمید پارسائیان" مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها و رفتار‌هاي در تضاد با انضباط شهری، گفت: با همکاری و تعامل بايد برای این مشکلات راهکارهایی اندیشیده شود و به مرحله اجرا برسد لذا با توجه به پتانسیل خوب  جمعیت هلال احمر در رابطه افزایش فرهنگ‌سازی پیشنهاد همكاري مي‌كنيم.

وی مروجین جوان و مربیان توانمند هلال‌احمر را ابزاری نیرومند برای آموزش فرهنگ ترافیک دانست و آمادگی این سازمان را در اجرای برنامه‌هاي آموزشي فرهنگ ترافیک اعلام كرد.

"حامد صدیقی" معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد هم در این دیدار اظهار کرد: جای خالی فرهنگ‌سازی در استان احساس می‌شود و علي‌رغم فعاليت‌هاي خوب صورت گرفته دو سال اخیر شهرداری و دیگر دستگاه‌ها در اين رابطه، اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان نیز آمادگی دارد در جایی که حضور داوطلبان جوان مورد نیاز باشد، حضور پیدا کند.

وي با اعلام این که یکی از یاری‌گران اصلی در این راه برای کاهش تصادفات موتوری و پیاده و فرهنگ‌سازی کاهش تصادفات جاده‌ای، هلال احمر است، اعلام کرد: جمعیت هلال احمر استان یزد با هزاران نفر عضو در سطح استان می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

صديقي نمونه چنين اقداماتي را راه‌اندازي کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای" در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ذكر كرد كه توانست اين فرهنگ را در میان مسافران نوروزی ترویج دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار